SVH Meesterkok Marcel de Leeuw wordt het nieuwe gezicht van Nestlé Professional

To Press Releases listAmstelveen,jun 6, 2017

 

Nestlé Professional, bekend van o.a. haar merk CHEF,  heeft zich versterkt met een nieuw culinair boegbeeld: Marcel de Leeuw. Marcel de Leeuw heeft als SVH meesterkok jarenlange ervaring in de keuken, is voorzitter van de Sterklas en lid van het Bocuse d’Or NL bestuur. Vanaf deze maand start Marcel als Chef2Chef manager bij Nestlé Professional.

Inspireren als passie
Marcel: “De mogelijkheid om deze stap te maken in je carrière komt niet wekelijks voorbij. De kans deed zich voor en het voelde goed. Ik kan mezelf in deze nieuwe rol uitdagen een andere kant van mijn vak te belichten. Ik spreek meer met mijn collega chefs en ben bezig met inspireren, dat is een belangrijke drijfveer voor mij. Ik heb altijd gezegd dat je iets moet doen met passie en overgave. Deze stap is erg veelzijdig en past goed bij mij. Ook vind ik het belangrijk dat je binding hebt met het product. Zo sta ik bijvoorbeeld bij CHEF 100% achter het product.”

Culinaire inspirator
De missie van Nestlé Professional is om chefs in de keuken te helpen met oplossingen die aansluiten bij hun behoeften. Om de beste kwaliteit te waarborgen is het belangrijk dat dit oplossingen zijn met de hoogste culinaire standaard. “Ik wil kijken naar de toepasbaarheid van de producten en meer inzicht geven in wat voor mogelijkheden de producten bieden. Hiervoor zal ik in gesprek gaan met chefs om te kijken waar in de keuken behoefte aan is.”, aldus Marcel.

Voor en door chefs
Al sinds 1976 is CHEF een authentiek foodservice merk, gecreëerd door én voor chefs. Nestlé was op zoek naar de juiste persoon om de intensieve verbintenis met chefs, wat centraal staat bij het merk, voort te zetten. Een culinaire inspirator voor de chef, met ervaring in de keuken zodat hij goed weet waar chefs tegen aan lopen. Laurent Willaerts, Directeur Nestlé Professional Nederland, is erg tevreden met de komst van Marcel. Laurent: “Marcel is een uitmuntende chef met de juiste achtergrond op het gebied van koken, kennis en passie voor het vak. Marcel en ons merk CHEF delen dezelfde ambitie. ‘Building culinary pride through excellence’ is precies wat Marcel symboliseert. We zijn ontzettend blij met de komst van Marcel.”