Albert Heijn nummer één, met huiswerk voor iedereen

Het chocoladerapport van Nestlé

To Press Releases listAmstelveen,jul 27, 2017

 

Nestlé heeft onlangs bekendgemaakt welke retailer zich de ‘beste chocoladesupermarkt
van Nederland’ mag noemen: dat is (weer) Albert Heijn. Maar, zeggen Martine Olijslagers-Kuip en Amber Harms van Nestlé, terwijl meer dan de helft van de chocoladekopers duurzame en eerlijke chocolade belangrijk vindt, zoekt slechts 20% in het schap een keurmerk. En dat is een potentieel voor elke formule.

Sinds negen jaar alweer vraagt Nestlé Nederland elk jaar aan marktonderzoeksbureau GfK om een onderzoek te doen naar de waardering en de prestatie van formules in de categorie chocolade. Dat leidt tot het zogeheten ‘Chocolade Zomerrapport’. Aan de hand van analyse en interpretatie wil Nestlé de retailers helpen om het potentieel van de chocoladeverkoop verder te benutten.

Lees hier het volledige artikel: Foodpersonality - Albert Heijn nummer één, met huiswerk voor iedereen