Google en Nestlé kondigen Android KitKat aan

To Press Releases listAmsterdam,sep 3, 2013

Google heeft een einde gemaakt aan maanden van online speculatie over de naam van de nieuwste versie van zijn mobiele besturingssysteem Android. Het gaat ‘Android KitKat’ heten, naar de populaire candybar van Nestlé.

De makers van 's werelds populairste mobiele platform werkten samen met 's werelds grootste voedingsmiddelenbedrijf om de volgende release van het platform ‘Android KitKat’ te noemen.

Sinds de introductie van Android Cupcake in 2009 ontwikkelen de technici van Google de nieuwe releases van het mobiele platform onder de namen van zoete lekkernijen in alfabetische volgorde, tot en met de recentste versie, Android Jelly Bean.

Het nieuws dat Nestlé’s KitKat de letter ‘K’ voor zijn rekening zal nemen, zal een verrassing zijn voor veel technologiejournalisten. Zij gingen er vanuit dat de nieuwste versie ‘Android Key Lime Pie’ zou heten.

“We kunnen ons geen betere naam voorstellen voor onze Android K-release dan die van de heerlijke chocolade die al sinds het prille begin van Android favoriet is bij het team,” zei Marc Vanlerberghe, Directeur Android Marketing.

Sterke digitale aanwezigheid

“We vinden het geweldig deze samenwerking met 's werelds populairste mobiele platform Android bekend te kunnen maken. Zo kunnen we nog meer KitKat-fans laten genieten van hun break,” aldus Nestlé’s Head of Marketing Patrice Bula.

KitKat is op sociale media een van de tien grootste merken in fast moving consumer goods wat betreft aantallen fans en activiteit,” zei hij verder. “We bouwen deze sterke digitale aanwezigheid verder uit met interactieve, creatieve merkcampagnes.”

Ter gelegenheid van de release van Android KitKat, worden er in 19 markten waaronder Australië, Brazilië, Duitsland, India, Japan, het Midden-Oosten, Rusland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten én Nederland meer dan 50 miljoen KitKat-bars in een speciale verpakking op de markt gebracht.

De verpakking leidt consumenten naar de website android.com/kitkat. Hier kunnen ze prijzen winnen, waaronder een aantal Google Nexus 7 tablets en credits om te besteden in Google Play, Google’s online winkel voor apps, games, muziek, films en nog veel meer.

In geselecteerde markten worden ook KitKat-bars in de vorm van een Android-robot aangeboden als prijs.

Dichter bij de consument

Nestlé's samenwerking met Google is een volgende stap om met digitale technologie en online content dichter bij de consument te komen en zo een beter inzicht te krijgen in zijn voorkeuren.

Eerder dit jaar kocht Nestlé zijn eerste online-contentactiviteit, de website Petfinder in de Verenigde Staten. Meer dan 100 miljoen dierenliefhebbers bezoeken jaarlijks deze online databank, die potentiële eigenaren koppelt aan dieren die geadopteerd kunnen worden.

Aanvullende informatie:

KitKat-website

Lees meer over Nestlé en digitale technologie: