KITKAT bevat vanaf 2016 alleen nog maar duurzaam geproduceerde cacao

To Press Releases listAmstelveen,sep 9, 2015

KITKAT is het eerste chocolademerk dat heeft aangekondigd om wereldwijd alleen duurzaam geproduceerde cacao te gebruiken voor al haar producten. De productie zal vanaf het eerste kwartaal van 2016 van start gaan.

Het merk maakte al gebruik van volledig duurzaam geproduceerde cacao, erkend door onafhankelijke derde partijen, voor producten die op bepaalde markten worden verkocht. Zo werd er door KITKAT in Nederland al vanaf eind 2012 gebruik gemaakt van duurzame cacao, als onderdeel van het Nestlé Cocoa Plan. Echter, dankzij deze nieuwe aankondiging zal dit wereldwijd worden uitgebreid, inclusief in Amerika.

Sandra Martinez, hoofd van Confectionery bij Nestlé: ‘We zijn verheugd om als eerste wereldwijde chocolademerk een dergelijke stap aan te mogen kondigen en op die manier een voorloper te zijn binnen de industrie.’

‘Het gebruik van duurzame cacao draagt bij aan het beschermen van het behoud van agrarische gemeenschappen en zorgt daarnaast voor een hogere kwaliteit van de cacaobonen. Deze aankondiging zal het vertrouwen van de consument in KITKAT als verantwoord merk alleen maar versterken.’

Het initiatief, dat samenvalt met de 80ste verjaardag van KITKAT, maakt deel uit van het streven van Nestlé om in 2017 150.000 ton duurzaam geproduceerde cacao te gebruiken. Dit staat in het Nestlé Cocoa Plan.

Het Nestlé Cocoa Plan zet zich in om het leven van de agrarische cacao gemeenschappen en de kwaliteit van de cacao die Nestlé inkoopt, te verbeteren.

Acht decennia geleden werd KITKAT gelanceerd. Hier vind je meer informatie over hoe ‘moment marketing’ dit iconische merk geholpen heeft de digitale wereld te veroveren.