Smaaktesten

   

Innovatie en renovatie op basis van de smaak van de consument:
het Nestlé 60/40+ kwaliteitsprogramma


Nestlé is van mening dat een verantwoorde voeding vooral ook lekker moet smaken om te kunnen genieten. Maar een goede voedingswaarde van een product samen laten gaan met een perfecte smaak kan een uitdaging zijn.

Door continu te investeren in de behoeften van de consument en in productinnovatie en -renovatie, zijn we in staat de smaak en voedingswaarde van onze producten te optimaliseren door middel van ons unieke 60/40+ kwaliteitsprogramma.



Het 60/40+ kwaliteitsprogramma heeft twee doelstellingen:

  • Het verkrijgen van 60% smaakvoorkeur van een grote groep consumenten die onze producten “blind” test naast de producten van de grootste concurrent.
  • De + heeft betrekking op het analyseren van de voedingswaarde van het product. Uitgangspunt is het streven naar een voedingswaarde die gelijk is aan, of beter is dan internationale voedingswaarde-criteria die opgesteld zijn voor voedingsstoffen als bijvoorbeeld suiker, verzadigd vet, transvet en zout.

Op deze manier is Nestlé continu bezig met het verbeteren van de kwaliteit van haar producten. Niet alleen op het gebied van de smaak, maar ook van de voedingswaarde van de producten. Zo weten we bijvoorbeeld dat meer dan 60% van de consumenten MAGGI sauzen de lekkerste vindt!* En ten aanzien van de voedingswaarde hebben we het huidige aanbod MAGGI sauzen uitgebreid met vetarme varianten.

*Onderzoek Opinion 2010