KitKat®, al decennialang bekend om de slogan ‘Have a break, Have a KitKat®’, lanceert deze week haar nieuwe internationale campagne in Nederland. In de nieuwe KitKat® -commercial koppelt het merk de hit ‘I Want to Break Free’ van Queen aan de geliefde chocoladereep. Met de campagne wil KitKat® consumenten inspireren om echt te genieten van hun pauzes, zonder onderbrekingen of afleiding. De campagne is gebaseerd op het universele inzicht dat de kwaliteit van je pauze invloed heeft op je gemoedstoestand. De campagne is vanaf vandaag te zien op televisie, video-on-demand, YouTube, Spotify en op sociale media Instagram, TikTok en Facebook.
In de nieuwe commercial zien we een man in een druk kantoor, omringd door post-its, dossiers en heel veel technologische afleidingen. Terwijl de wereldberoemde tune van Queen klinkt met de herkenbare woorden ‘I Want To Break Free’, besluit hij zijn werkplek te verlaten voor een welverdiende break, maar neemt hierbij al zijn werk met zich mee en wordt zelfs onderweg nog even aangesproken door een collega. Zodra hij een KitKat® opent en de knapperige chocoladewafel breekt, verdwijnt alle chaos en drukte om hem heen als sneeuw voor de zon. De commercial eindigt met de herkenbare slogan ‘Have a Break, Have a KitKat®’. De boodschap is duidelijk: het is belangrijk om af en toe een break te nemen en daar met KitKat® echt van te genieten.
Loek Wijnhoven, Brand Communication Manager KitKat® Benelux, benadrukt: "Met deze campagne willen we echt de nadruk leggen op het belang van betere, ononderbroken pauzes. Al meer dan 80 jaar is KitKat de merk dat pauzes omarmt, maar ons internationale onderzoek toont aan dat we eigenlijk te weinig effectieve pauzes nemen. Het is dus hoog tijd om die ononderbroken tijd voor onszelf serieus te nemen.”
Omnichannel uitrol
De campagne zal heel 2025 te zien zijn en is ontwikkeld in samenwerking met VML en richt zich op een brede doelgroep. Iedereen, jong en oud, kan zich namelijk identificeren met de boodschap. De campagne is te zien op televisie, video-on-demand, YouTube, Spotify en op sociale media Instagram en Facebook. Daarnaast worden er, in samenwerking met We Are Era, TikTok-video's als native advertenties ingezet.
Credits:
Campagnestrategie en ontwikkeling – Nestlé ism VML
Mediastrategie & planning – Open Mind – WPP
TikTok-campagne – We Are Era
PR -NewsLab
***EINDE PERSBERICHT***