Sort by
Sort by

Interview Tijdschrift voor Marketing over binden en behouden van marketingtalent

In de Zwitserse stad Vevey staat niet alleen het hoofdkantoor van Nestlé, maar is ook de 'digitale school' Digital Acceleration Team (DAT) van dit grootste voedingsmiddelenconcern ter wereld gehuisvest. Het bedrijf ziet als geen ander in dat zijn honderden merken zich digitaal zullen (moeten gaan) ontwikkelen en dat het daar de juiste mensen voor moet hebben.

Valerie van Willigen, marketingbaas Nestlé Nederland: "Je wordt in het DAT voor minimaal zes maanden ondergedompeld in de wereld van social, digital, management en e-commerce. Je werkt er met collega's uit andere divisies en landen, maar ook met specialisten van bedrijven als Facebook, Google en Amazon. Je leert omgaan met de mogelijkheden van digital en de veranderingen die het gaat brengen. Vervolgens breng je die kennis in, in de organisatie of land waar je vandaan komt. Het doel is dan om zo digitalisering te versnellen. Om de laatste digitale ontwikkelingen te kunnen volgen hebben we ook nog voelsprieten in Silicon Valley en Londen om van de laatste ontwikkelingen op de hoogte te zijn of deel te kunnen nemen in een startup. We hebben dit platform HENRi genoemd. De naam komt van onze oprichter Henri Nestlé. We zijn met HENRi samenwerkingen aangegaan met startups als Blippar, Crowdly, NextUser en Linqia om zo onze merken via social te versterken."

Lees hier het volledige artikel:Tijdschrift voor Marketing