Koning opent uitbreiding fabriek van Nestlé in Nunspeet

Met een druk op de knop heeft koning Willem-Alexander bij de Nestlé-fabriek in Nunspeet woensdagmiddag een speciale productielijn geopend voor voeding van baby’s die aan een ernstige koemelkeiwitallergie lijden.

Het gaat volgens de Zwitserse voedingsmiddelenproducent om een zeer vernieuwende technologie, die momenteel alleen in Nunspeet te vinden is. Nestlé heeft zo’n 80 miljoen euro geïnvesteerd om de uitbreiding van de Gelderse fabriek mogelijk te maken.

Glimlach

Met de installaties die Nestlé in Nunspeet heeft geplaatst, is het mogelijk eiwitten zó klein te snijden dat het lichaam van een baby deze niet meer herkent als melkeiwit. Daardoor kan een kindje met een allergie toch alle voedingsstoffen tot zich nemen, zonder dat er een allergische reactie volgt. ,,We willen hiermee de glimlach op het gezicht van alle kinderen terugbrengen”, meldde Marc-Aurel Boersch als CEO van het bedrijf tijdens de opening. ,,Wij dachten: wie anders dan de koning mag dit unieke proces opstarten.”

Lees hier het volledige artikel: De Stentor - Koning opent uitbreiding fabriek van Nestlé in Nunspeet