Nestlé opent de inschrijving voor de duurzaamheidsprijs van 500.000 Zwitserse frank

Amstelveen

Nestlé en Ashoka nodigen vanaf vandaag iedereen uit om zich in te schrijven voor de Creating Shared Value (CSV)-prijs met een maximale waarde van 500.000 Zwitserse Frank (omgerekend ongeveer 439.000 euro).

Sociale ondernemingen, commerciële bedrijven en non-profit organisaties kunnen zich voor de CSV prijs opgeven. Deelnemers kunnen een geldbedrag van 400.000 Zwitserse frank winnen om hun bedrijf verder te laten groeien. Ze maken ook kans om te mogen pitchen op het Wereld Water Form in Brazilië in 2018 én op een prestigieuze Ashoka beurs.

De prijs is voor het eerst uitgereikt in 2010. Het is bedoeld om de uitdagingen die er zijn op het gebied van voeding, water en plattelandsontwikkeling te ondersteunen. Vanuit de purpose van Nestlé: verbeteren van levenskwaliteit en bijdragen aan een gezondere toekomst.

Samenwerking Ashoka

Dit jaar werkt Nestlé samen met partner Ashoka, ’s werelds grootste netwerk van sociale ondernemers. Dit netwerk probeert het systeem te veranderen in een wereldwijde zoektocht naar innovaties om de genoemde uitdagingen aan te pakken.

“Deze samenwerking zorgt voor een krachtige co-creatie tussen sociale ondernemers waarmee de sociale impact die zij hebben op de gemeenschappen en alle betrokkenen die zij dienen vergroot wordt”, zegt Olivier Fruchaud, directeur Ashoka Zwitserland.

Innovatieve bedrijven en sociale ondernemingen worden uitgenodigd om zich aan te melden voor 31 oktober 2017 via https://www.changemakers.com/creatingsharedvalue. Andere innoverende bedrijven nomineren kan ook door een e-mail sturen naar [email protected]. De vijf beste initiatieven worden uitgenodigd om het CSV Forum 2018 in Brazilië bij te wonen. Hier wordt de uiteindelijke winnaar bekendgemaakt.

Meer weten over de CSV prijs en over de eerdere winnaars? Kijk dan op www.nestle.com/csv/what-is-csv/nestleprize of op www.ashoka.org