Sort by
Sort by

KITKAT eerste wereldwijde chocolademerk die 100% duurzame cacao inkoopt

Terug naar persberichten
Amstelveen

 

Nestlé’s KITKAT is het eerste wereldwijde chocolademerk dat alleen 100% gecertificeerd duurzame cacao inkoopt. Deze mijlpaal komt voort uit het Nestlé Cocoa Plan. Het Nestlé Cocoa Plan streeft naar verbetering van het leven in landbouwgemeenschappen en de kwaliteit van bonen.

"Nestlé is er trots op dat KITKAT het eerste wereldwijde chocolademerk is dat 100% duurzame cacao inkoopt," aldus Sandra Martinez, wereldwijd verantwoordelijk voor alle chocolademerken van Nestlé. "Wij vinden het bij Nestlé van fundamenteel belang om ons te ontfermen over de mensen en de omgeving die ons merk mogelijk maken. Sociale verantwoordelijkheid is cruciaal voor de landbouwgemeenschappen in Ivoorkust. En dat geldt ook voor de kwaliteit van onze producten."

Louis Cole en Didier Drogba

Om de aankondiging te bekrachtigen, is sociaal bewogen YouTube persoonlijkheid Louis Cole het gezicht van een reeks video´s geproduceerd in Ivoorkust. Deze films leggen de drie pilaren uit waar het Nestlé Cocoa Plan op steunt: betere landbouwmethoden, betere cacao en betere levensomstandigheden. In één van deze video´s onthult de wereldberoemde voetballer Didier Drogba Nestlé’s nieuwe samenwerking met zijn Didier Drogba Stichting. Deze stichting ondersteunt kwetsbare Ivorianen op het gebied van gezondheid en onderwijs.

Nestlé zal namens de stichting een overheidsschool bouwen in Drogba's thuisregio Gagnoa in Ivoorkust. "Ik ben trots op de samenwerking die mijn stichting heeft met Nestlé. Het helpt een verschil te blijven maken in het onderwijs en levens van kinderen in Ivoorkust", aldus Drogba.

Nestlé ondersteunt kinderonderwijs vanuit het Nestlé Cocoa Plan en heeft nu meer dan 40 scholen gebouwd in Ivoorkust. Zo is de toegang tot educatie uitgebreid voor meer dan 10.000 kinderen en jongeren en helpt het kinderarbeid te voorkomen.

Pop-up store

De video´s worden in Nederland gedeeld op de verschillende social media kanalen van KITKAT zoals Facebook, Instagram en Twitter. In de Kalverstraat in Amsterdam is een pop-up store waar Nederlandse consumenten tot en met zondag 21 februari de nieuwe KITKAT-tablet kunnen proeven die uiteraard uit 100% duurzame cacao bestaat.