Nestlé en Veolia bundelen hun krachten om plastic vervuiling in het milieu aan te pakken en recycling systemen te ontwikkelen

Nestlé en Veolia, ’s werelds expert in afvalmanagement, kondigden vandaag hun samenwerking aan voor het verzamelen, sorteren en recyclen van plastic materiaal, met nadruk op flexibele plastic verpakkingen. Projecten zullen zich richten op elf prioriteitslanden in Azië, Afrika, Latijns-Amerika en Europa.

Het partnerschap zal ook technologieën onderzoeken om haalbare modellen van recycling in verschillende landen te realiseren. Dit omvat chemische recycling technologieën zoals pyrolyse, die in staat is om ‘zo goed als nieuw’ plastic te produceren. Deze technologieën zullen Nestlé helpen om het gerecycleerde gehalte van haar fleswater verpakking te verhogen tot 35% en de totale productverpakking tot 15% in 2025.

Magdi Batato, Executive Vicepresident van Nestlé, Head of Operations, zei: "Plastic afval is een uitdaging dat een ecosysteem van oplossingen vereist die allemaal tegelijkertijd werken." Dit partnerschap is nog een specifieke stap om onze inspanningen in het aanpakken van de kritieke kwestie van plastic afval te versnellen. Gebruikmakend van de technologie en expertise van Veolia, zullen we beginnen met proefprojecten in meerdere landen, met de bedoeling deze wereldwijd op te schalen."

Laurent Auguste, Senior Executive Vicepresident Development, Innovation and Markets, Veolia, zei: "Ik ben zeer blij met de mogelijkheid van deze samenwerking om met een wereldwijde leider op het gebied van voedingsmiddelen, zoals Nestlé, de zoektocht naar een meer circulaire economie van plastics vorm te geven. Onze expertise op het gebied van terugwinning en recycling van grondstoffen heeft ons gepositioneerd om dit probleem met wereldwijde merken en andere waardeketenactoren op alle continenten aan te pakken. We geloven dat het tijd is om verder te gaan met het recyclen van materialen en we helpen onze klanten graag om steeds inventiever te zijn, zodat ze onze kwaliteit van leven kunnen blijven verbeteren en tegelijkertijd onze planeet en haar bronnen kunnen beschermen."

Deze samenwerking met Veolia volgt op een reeks specifieke initiatieven en stappen om actie te ondernemen om plastic afval aan te pakken, in overeenstemming met het commitment van Nestlé om 100% van haar verpakkingen in 2025 recyclebaar of herbruikbaar te maken.