MAGGI gaat voor goed

Nieuwe MAGGI verpakking vervangt vlees voor groente

Nestlé’s MAGGI introduceert ‘We Gaan Voor Goed’. Dit staat voor veel groente en zorgvuldig geselecteerde ingrediënten. Op de nieuwe verpakking van al haar maaltijdmixen heeft MAGGI haar receptuur aangepast van 150 naar 200 gram groenten per persoon per avondmaaltijd.  De extra 50 gram groenten in het recept komt in plaats van 50 gram vlees per verpakking. Met 50 gram groente op een ander moment van de dag kom je daarmee in totaal op een dagelijks aanbevolen hoeveelheid van 250 gram. Op jaarbasis zorgt MAGGI daarmee dat er in de Nederlandse huishoudens 840.000 kilo meer groenten wordt gegeten en 280.000 kilo minder vlees. Daarnaast geeft MAGGI op een groot aantal verpakkingen ook variatietips om mensen te stimuleren een dagje zonder vlees te eten.

MAGGI Gaat Voor Goed

Justijn Gombert, Business Executive Officer van MAGGI, onderdeel van Nestlé, is trots op de verbetering van de producten: “MAGGI is op reis. We hebben al veel verbeterd in onze producten en hebben nog veel grotere ambities. Het was tijd om open en eerlijk naar onszelf te kijken en dat hebben we gedaan. We gaan voor goed door meer groenten in onze recepten te adviseren, werken stap voor stap aan zoutverlaging, kiezen voor met zorg geselecteerde ingredienten en zorgen voor veel minder uitstoot van CO2, Zero Water én Zero Waste in al onze fabrieken. Het is gaaf om van zo’n reis deel uit te maken.”

Commitment aan minder zout

Nestlé ‘s MAGGI werkt al meer dan 10 jaar aan verbetering van haar producten. Ze gaat voor meer groenten en heeft zich gecommitteerd aan de maximale dagelijkse zoutinname van 5 gram in 2025, volgens de richtlijn van de Wereldgezondheidsorganisatie. In 2020 zal dit al voor 80% van de producten gelden en het is nu al zo bij 57% van de producten in het huidig Nederlandse portfolio. MAGGI heeft  tussen 2005 en 2015 wereldwijd het zoutgehalte al met 12.000 ton verminderd, het gewicht van een Eiffeltoren. De MAGGI commitments zijn deel van de commitments uit het ‘Creating Shared Value’ actieplan van moederbedrijf Nestlé.

Zorgvuldig geselecteerde ingrediënten

MAGGI kiest met ‘We Gaan Voor Goed’ ook voor ingredienten die je in jouw keukenkastje zou kunnen vinden. Dat betekent een keuze voor simpelere ingredientenlijsten. Op dit moment geldt dit wereldwijd al voor 16% van de producten, in Europa in 25% en in Nederland in 28% van de producten. In 2020 is het streven 100% te hebben aangepast.

Nederlander kampioen snelkoken

Bovendien helpt MAGGI graag een voedzame maaltijd op tafel zetten. Dat kan de Nederlandse thuiskok ook wel gebruiken: Nederlanders blijken uit onderzoek kampioen snel koken te zijn: bijna 100% van de Nederlanders is binnen 30 minuten klaar met koken. Hiervan geeft zelfs 26% aan voor ‘simpel en gemak’ te kiezen, dat wil zeggen dat ze binnen 22 minuten klaar zijn . Daarbij houdt niet iedere Nederlander van koken of kan goed koken. Daarom wil MAGGI eenvoudig te bereiden maaltijden voedzaam maken en kennis over voeding en koken verspreiden. 46% van de Nederlanders kan minder dan vijf gerechten uit het hoofd klaarmaken . Met de producten en nieuwe recepten wil MAGGI meer variatie in de avondmaaltijd brengen. En zo beweegt een merk dat men al kent uit de keuken van grootmoeder zich mee met de nieuwe tijd. Vertrouwd, maar passend bij wat deze tijd vraagt.

De nieuwe verpakkingen liggen vanaf week 38 in de schappen van de supermarkt met het ‘We Gaan Voor Goed’-logo.

Zondagavond om 20.15 uur op NPO 2 toont MAGGI haar Manifesto-video, de start voor MAGGI We Gaan Voor Goed. Deze is te bekijken via www.maggi.nl.