Gregor Vuylsteke

 

Key Account Manager

Startdatum Nestlé Maart 2015
Studie Master of Laws (LL.M) | Msc. Ondernemingsrecht
Passies en hobby's Reizen, triatlon, auto’s, koken

Hoe ben je bij Nestlé terecht gekomen?

Na 3,5 jaar bij L’Oréal te hebben gewerkt wilde ik mij meer ontwikkelen in de FMCG-wereld van supermarkten, in plaats van voornamelijk drogisterijen. In het eerste contact met Nestlé was ik verrast door de kennis van zaken binnen alle verschillende disciplines. Van shopper profiles tot tailor made-thema’s, van monthly sales reviews tot unieke marketingcampagnes; alles is goed op elkaar afgestemd. Ik was snel overtuigd en wilde graag bij Nestlé werken.

Mijn loopbaan bij Nestlé

Als Key Account Manager (KAM) heb ik dagelijks contact met verschillende klanten van Nestlé. Dat zijn in mijn geval vier supermarktketens en een grote inkoopvereniging. Naast de verantwoordelijkheid voor het bijsturen en stimuleren van de omzet (groei) ben je het eerste aanspreekpunt van de retailer. Dit kunnen vragen zijn die verder gaan dan omzet, distributie, marge, promoties en innovaties. Denken aan kansen voordat de ander het doet, pro-actief verkopen, de juiste adviezen geven voor de totale categorie; allemaal voorbeelden van punten die je constant samen met de handel wil aanjagen. Juist hierdoor focus ik constant op de relatie met mijn contactpersonen. Ik wil dat Nestlé als trusted partner wordt gezien voor de retailers, in welk opzicht dan ook. Om dat vol te houden is een perfecte afstemming van alle disciplines nodig. Om dit te realiseren breng ik zowel intern als extern veel mensen samen. In de huidige tijd, waarin de retailer steeds meer van leveranciers verlangt, is de uitdaging van een KAM om alle partijen constant samen te laten werken. Laat weten dat je de klant begrijpt, iets unieks met de klant wil doen en dat je altijd voor hen bereid bent de extra mile te gaan.

Waarom Nestlé?

Bij Nestlé werken ontzettend veel verschillende, talentvolle, ambitieuze en jonge mensen. Dat draagt bij aan een positieve sfeer. Wat mij direct opviel is de samenwerking tussen de verschillende disciplines. Deze samenwerking wordt extra gestimuleerd door de grote hoeveelheid activiteiten waaraan je kan meedoen. Van de vele sportieve activiteiten tot aan bezoeken aan de ‘Willy Wonka-achtige’ chocoladefabrieken in het buitenland, het draagt er allemaal aan bij dat Nestlé 1 team is. Good Food, Good Life is precies wat ik ervaar bij Nestlé.