Charlotte Schuttevaer

  

Corporate Communications Specialist

Startdatum Nestlé September 2014 
Studie                                 Dual Award: Advanced International Business & Management and International Marketing
Passies en hobby's Sporten, eten en drinken 

Hoe ben je bij Nestlé terecht gekomen?

Tijdens mijn stage bij Unilever wist ik het al snel; ik wil bij een FMCG-bedrijf werken. Dat Nestlé, het grootste voedingsmiddelenbedrijf ter wereld, in mijn top kwam te staan, was dus geen verrassing. Mijn eerste indruk van Nestlé was hard werken mét plezier en dit werd bevestigd tijdens de uitdagende en leuke Business Course. Kort daarna kreeg ik het telefoontje dat ik mocht starten als Young Talent: laat het avontuur beginnen!

Mijn loopbaan bij Nestlé

Als Young Talent start je in een traject waarin je ervaring opdoet op het gebied van marketing, sales en category management. Na 8 maanden een Field-functie (Regional Account Manager) te hebben vervuld, ben ik afgelopen juli begonnen op de afdeling Marketing & Communication als Corporate Communications Specialist. Ook al was dit in eerste instantie niet een logische stap, mijn functie heeft veel overeenkomsten met marketing en sales en Nestlé gaf mij de mogelijkheid om deze kans te pakken. Nu als aanspreekpunt voor o.a. de pers en externe partijen (o.a. PR bureaus) ben ik bezig met het versterken en beschermen van het imago van Nestlé. Dit doe ik door te vertellen wie Nestlé is en waar we voor staan. Je leest altijd waar grote bedrijven naar streven, maar het is heel bijzonder om dit van dichtbij mee te maken en je daadwerkelijk ziet waar Nestlé zich dagelijks wereldwijd voor inzet. Ik schakel ook veel met Nestlé internationaal; in mijn eerste week een call met 9 landen, dan realiseer je je pas hoe groot Nestlé écht is. Intern ben ik strategisch bezig en werk ik met alle afdelingen samen. Met meerdere mensen op verschillende niveaus samenwerken is heel leerzaam en geeft mij ook een goed beeld van de (carrière)mogelijkheden binnen Nestlé. Mijn functie is heel erg divers en precies wat goed bij mij past.

Waarom Nestlé?

Dat ik nu actief bezig ben met het imago van Nestlé, de pers en strategische vraagstukken binnen Nestlé Nederland op te lossen, neemt niet weg wat ik echt het allerbelangrijkste vind in je werkomgeving: de bedrijfscultuur. Ik voel mij heel erg op mijn plek binnen Nestlé en zie mijn werk dus ook niet als een verplichting. Ook de persoonlijke ontwikkeling die hoog in het vaandel staat bij Nestlé vind ik heel belangrijk gedurende je carrière. Het toont ook vertrouwen vanuit de business dat Nestlé wil dat al haar medewerkers zich continu blijven ontwikkelen, d.m.v. coaching en training. Mijn avontuur is pas net begonnen en ik ben nog lang niet uitgespeeld.