No Fairytales en Nestlé zetten diepvriesrevolutie van gezondere alternatieven voort

Introductie van Burrito Tex Mex in samenwerking met Garden Gourmet én Midden-Oosterse Wrap Falafel

TEX MEX Burrito

Amsterdam, 24 november 2022 – Voedselverbeteraar No Fairytales biedt consumenten met de introductie van twee nieuwe producten nu nog meer gezondere alternatieven voor in het diepvriesvak. In maart 2022 introduceerde het bedrijf het diepvriesassortiment met burrito’s vol vers gesneden groenten - door verse groenten in te vriezen worden alle vitamines en mineralen namelijk het best bewaard. De burrito’s bleken vanaf de start een succes te zijn. No Fairytales breidt dit assortiment nu uit met de plantaardige Burrito Tex Mex in samenwerking met Garden Gourmet van Nestlé voor de ultieme ‘burrito-beleving’ qua smaak en structuur. Met het tweede nieuwe product voegt het bedrijf een nieuwe wereldkeuken toe aan het assortiment: de plantaardige Midden-Oosterse Wrap Falafel. Deze aanvullingen op het vriesvak liggen vanaf 28 november in de winkels van Albert Heijn.

Gezonder en plantaardig comfort food in het vriesvak
No Fairytales wil met de vriesverse burritos gezondere, maar net zo lekkere opties bieden voor comfort food-producten zoals pizza. De burrito’s zijn gevuld met verse groenten, laag in calorieën en een bron van vezels. Zo bevat de nieuwe Burrito Tex Mex plantaardig gehakt van Garden Gourmet en 72% vers gesneden groente. No Fairytales werkt met de beste ingrediënten en kiest daarom voor het gehakt van Garden Gourmet dat zowel vegan gecertificeerd is als een Nutri-Score A heeft. Met deze variant speelt No Fairytales in op de plantaardige trend in supermarkten en onder consumenten. Steeds meer retailers stellen als doel om consumenten te helpen de dagelijkse balans van eiwitten te verschuiven van dierlijke naar grotendeels plantaardige eiwitten. De Burrito Tex Mex is gemaakt met de tomatentortilla van No Fairytales en is licht pittig van smaak. De plantaardige Midden-Oosterse Wrap Falafel is gemaakt met een worteltortilla, gevuld met falafel en kruidige specerijen. Hiermee voegt het bedrijf ook meteen een nieuwe wereldkeuken toe aan het assortiment.

Bernadette Kooijman, oprichter No Fairytales:
“Eetgedrag verbeteren is voor iedereen moeilijk. Daarom moeten we samen, als voedingsindustrie, het eten positief voor de consument verbeteren. We zijn dan ook blij dat we een voedingsindustriepartner hebben gevonden in Garden Gourmet van Nestlé, die deze missie net als No Fairytales onderschrijft.”

Groei van diepvriesmaaltijden
Met de burrito’s die No Fairytales in maart van dit jaar introduceerde heeft het bedrijf mede bijgedragen aan de omzetgroei van de categorie vriesvers maaltijden bij Albert Heijn (3,7 procent. Bron: Nielsen). No Fairytales wil met dit nieuwe assortiment een gemakkelijke optie bieden aan consumenten die geen tijd hebben om uitgebreid te koken, maar wel gezonder willen eten dan de meeste van de verkrijgbare diepvriesopties. De groenten in de burrito’s zijn direct ingevroren via een shock freezing techniek waardoor de vitaminen en mineralen goed behouden blijven. De producten zijn te vinden naast de pizza’s en andere diepvriesmaaltijden - uit onderzoek van ProVeg International blijkt namelijk dat 56 procent meer plantaardige gerechten worden gekocht wanneer die tussen de andere maaltijden staan.

Gelijke missie: Op weg naar een gezonder aanbod in de Nederlandse supermarkt
De samenwerking met Garden Gourmet van Nestlé voor de Burrito Tex Mex was een logische stap voor No Fairytales, omdat beide bedrijven de missie hebben om consumenten op een laagdrempelige manier een gezonder en gevarieerd aanbod te bieden.

Valerie van Schaick, Business Executive Officer Food Garden Gourmet (Nestlé):
“Nestlé gelooft in de kracht van plantaardige voeding. Wij willen inspireren om dagelijks meer te variëren met plantaardige gerechten en dat zonder concessies te doen op smaak en voedingswaarde. Zo hebben alle producten van Garden Gourmet een Nutri-Score van A of B. Samen met No Fairytales kunnen we nog meer mensen overtuigen hoe lekker plantaardig kan zijn."

Packshots No Fairytales