Nestlé is...

   
... Het grootste voedingsmiddelenbedrijf ter wereld en leider op het gebied van Nutrition, Health & Wellness.

Met onze missie “Good Food, Good Life” streven wij ernaar om onze consumenten constant de beste voedingsproducten te bieden, geschikt voor ieder moment van de dag, van ochtend tot avond en gedurende het hele leven.

Leiderschap draait volgens ons om gedrag en wij erkennen dat vertrouwen op de lange termijn alleen verdiend kan worden door continu te blijven voldoen aan onze beloften. Nestlé gelooft dat het creëren van lange termijn, duurzame waarde voor onze aandeelhouders alleen mogelijk is wanneer ons gedrag, strategieën en werkzaamheden ook meerwaarde creëren voor de gemeenschappen waarin wij werkzaam zijn, onze bedrijfspartners en natuurlijk voor onze consumenten. Wij noemen dit Creating Shared Value.

De Nestlé Corporate Business Principles vormen de basis van onze bedrijfscultuur en weerspiegelen de ideeën op het gebied van rechtvaardigheid, eerlijkheid en lange termijn denken.

Het bedrijf is opgericht in 1866 door Henri Nestlé in Vevey, Zwitserland. Hier is ons hoofdkantoor nog steeds gevestigd. Wereldwijd zijn er ongeveer 280.000 mensen werkzaam voor Nestlé en hebben wij fabrieken en bedrijven in bijna elk land in de wereld. In 2010 bedroeg de omzet van Nestlé bijna CHF110 miljard.
   

Onze maatschappelijke verantwoordelijkheid

Creating Shared Value is ingebed in onze bedrijfsvoering. Om meerwaarde te creëren voor onze aandeelhouders op de lange termijn, moeten wij ook meerwaarde creëren voor de samenleving. Dit gaat verder dan de naleving van wetten en duurzaamheid.

   

Innovating for the future

Research & Development vormt een belangrijk concurrentievoordeel voor Nestlé. Met 29 Research, Development & Technology Centers over de hele wereld beschikt Nestlé over het grootste R&D-netwerk in de voedingssector.