Sort results by
Sort results by

Net als jij, stellen we graag vragen die niet meteen voor de hand liggen. Zodat we ook antwoorden kunnen geven die niet voor de hand liggen!

Plantaardige alternatieven veranderen de manier waarop we naar voedsel kijken. Burgers worden steeds vaker gemaakt van soja-eiwitten. Vervangers voor zeevruchten bestaan uit eiwitten die afkomstig zijn uit erwten. En nieuwe plantaardige dranken vervaardigd uit gele erwten zijn steeds vaker een aanvulling op je dagelijkse kop koffie of portie ontbijtgranen.

Door te kiezen voor plantaardige alternatieven wordt het steeds eenvoudiger om een écht duurzaam dieet samen te stellen. De meningen over wat ‘duurzaam’ precies is, lopen uiteen, maar komen vaak voort uit een gemeenschappelijke drijfveer. Voor ons betekent dit dat we ons steentje willen bijdragen om toekomstige generaties te laten genieten van voedsel, dat goed is voor ons welbevinden, maar óók voor het milieu.

Dit is een beweging die verder gaat dan ieder van ons, maar we kunnen er allemaal aan bijdragen - hoe kunnen we helpen de wereld een betere plek te maken door eenvoudige aanpassingen te doen in onze dagelijkse voeding? 

Wij hebben een aantal praktische tips* voor je op een rijtje gezet waar je vandaag al mee aan de slag kunt gaan!
 

Onze tips* en Food for Thought

Granen

Eet veel peulvruchten en volkoren granen 

Heb je al eens ontbijtgranen geproefd met WUNDA, onze plantaardige drank? Goed nieuws, WUNDA heeft Nutri-Score A in Europa! 

Voedselverspilling3

Wees creatief in de keuken en maak gebruik van restjes 

Vermijd voedselverspilling, klik hier voor tips hoe. 

WUNDA

Gebruik meer plantaardige voedingsmiddelen en dranken

Wat dacht je ervan om WUNDA, onze plantaardige drank met Nutri-Score A in Europa toe te voegen aan je cappuccino? Meer recepten vind je hier! Of doe de test met vrienden. Houd een barbecue en geniet van onze Garden Gourmet Sensational Burger op plantaardige basis. Proeven jullie het verschil tussen een vleesburger en onze Garden Gourmet burger? 

Eet meer groente en fruit  
Probeer zoveel mogelijk lokale producten te eten
Vermijd om meer te eten dan je lichaam nodig heeft

 

Food for Thought: Waarom zou je deze checklist niet gebruiken voor je volgende bijeenkomst met familie en vrienden?  

 

Boodschappenlijstjes, recepten... paniek! Maak je geen zorgen, je hoeft niet ver te zoeken. We hebben al een aantal geweldige recepten en producten die je op weg kunnen helpen (en die ook nog eens heerlijk smaken)

Bijdragen aan duurzame voeding maakt deel uit van onze plannen om de overgang naar een regeneratief voedselsysteem over de hele wereld te ondersteunen. Doe mee met de beweging!  

 

*Bronnen waar we onze inspiratie vandaan hebben gehaald: