Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Het aanpakken van de koolstofvoetafdruk van Nestlé's zakelijke website

Klimaatverandering is een van de grootste uitdagingen van de samenleving. Het is ook een van de grootste risico's voor de toekomst van ons bedrijf. Daarom werken we eraan om tegen 2050 netto nul broeikasgasemissies te bereiken in onze bedrijfsvoering en toeleveringsketens.


Waarom we ons bekommeren om het verbeteren van de efficiëntie van het digitale ecosysteem van Nestlé

Om onze websites te hosten, maakt Nestlé gebruik van servers die energie verbruiken om te draaien en gebruikers toegang te geven tot afbeeldingen, video's en tekst. Ook is er energie nodig om inhoud te bekijken en te downloaden.

Het gebruik van apparaten om toegang te krijgen tot internet is zo'n alledaagse activiteit dat velen van ons er niet bij stilstaan dat dit broeikasgasemissies genereert. Met meer dan 70 zakelijke websites kunnen de veranderingen die we doorvoeren om de energie-efficiëntie van onze digitale middelen te verbeteren, helpen om de uitstoot te verminderen.


Welke verbeteringen voeren we door aan onze zakelijke websites van Nestlé?

Sinds 2021 hebben we ons ingespannen om ervoor te zorgen dat eventuele verbeteringen aan de zakelijke websites van Nestlé gebaseerd zijn op principes die rekening houden met hun impact. Hieronder vallen onder andere

Verbeterde prestaties

Om de prestaties van onze websites te verbeteren, implementeren we effectieve caching-strategieën en verbeteren we de paginasnelheid. Dit betekent het verkleinen van de grootte van onze afbeeldingen en PDF's, waardoor de laadtijd van de pagina wordt verminderd en het energieverbruik wordt verminderd. Tegelijkertijd zorgen we ervoor dat alle afbeeldingen en video's die op onze sites worden gebruikt, resoneren met de boodschap op de pagina en een doel dienen. We willen gebruikers een snellere en naadlozere browse-ervaring bieden, waarbij we het energieverbruik optimaliseren.

Structuur en gebruikerservaring

We vernieuwen regelmatig de verschillende secties van onze zakelijke websites van Nestlé om een intuïtievere en efficiëntere gebruikerservaring te creëren. We vereenvoudigen de navigatie, creëren betere kruisverwijzingen, verbeteren onze interne zoekfunctionaliteit en optimaliseren filters. Al deze acties helpen ons publiek om snel de informatie te vinden die ze zoeken, waardoor de tijd die op de website wordt doorgebracht wordt verminderd en uiteindelijk het energieverbruik wordt verminderd.

Optimaliseren van de inhoud

We bekijken regelmatig onze websitegegevens om verdere manieren te identificeren om onze inhoud te verbeteren. Bijvoorbeeld, door relevante zoekwoorden toe te voegen waar onze gebruikers naar zoeken, kan de inhoud gemakkelijker worden gevonden in een zoekmachine. Als ons publiek minder tijd besteedt aan zoeken, is er minder energie nodig.

Donkere modus

Donkere modus biedt gebruikers de flexibiliteit om te kiezen tussen lichte en donkere thema's. Het gebruik van de 'donkere' modus stelt gebruikers in staat om het energieverbruik te verminderen op apparaten met OLED- of AMOLED-schermen. Donkere modus is ook toegankelijker en biedt veel gebruikers een verbeterde browse-ervaring.

Meting

We werken aan een meetmodel om onze koolstofvoetafdruk nauwkeurig te schatten in het hele digitale ecosysteem van Nestlé. We ontwikkelen een robuuste aanpak die verschillende aspecten omvat, zoals hosting, ontwerp en ontwikkelingspartners. We willen een grondig inzicht opbouwen in onze impact en hoe de verschillende hierboven beschreven acties ons kunnen helpen om deze aan te pakken.


Zal dit van invloed zijn op hoe ons publiek onze websites gebruikt?

De veranderingen die we doorvoeren om onze digitale koolstofvoetafdruk te verminderen, zullen een positieve invloed hebben op SEO, toegankelijkheid en het stroomlijnen van de gebruikerservaring. Over het algemeen zou dit de gebruikerservaring en het energieverbruik moeten verbeteren.