In het nieuws

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws over onze organisatie, of volg ons op Twitter via @NestleNederland.
News List
Sep 14, 2019
Voedingswarengigant Nestlé stort zich op onderzoek naar verpakkingen. Op de duurzaamheid daarvan wordt zij namelijk zelf aangekeken. Bij een Instituut voor Verpakkingswetenschappen denk je niet meteen aan Nestlé. Toch opende ’s werelds grootste fabrikant van voedingsmiddelen deze week zo’n instituut. Bestuursvoorzitter Mark Schneider was erbij – als een van de lintenknippers – evenals de voorzitter van de raad van commissarissen, Paul Bulcke. Dat betekent dat Nestlé het instituut belangrijk vindt.
Aug 22, 2019
Mark Schneider is sinds twee jaar de baas bij Nestlé. Hij wist het logge voedingsbedrijf om te vormen tot een flexibelere organisatie en de beurskoers flink te verhogen. "Snelheid blijft geboden, want retail verandert razendsnel."
Aug 20, 2019
Nestlé wil wereldwijd meer vrouwen aan de top. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan hun eigen kantoor in Nederland. Daar telt de 13-koppige directie acht vrouwen. Bij ons te gast is Martine Olijslagers-Kuip, directeur Chocolade Nederland Nestlé.
Aug 14, 2019
Nestlé vroeg kinderen om mee te denken over gezond eten. Drie compleet verschillende deskundigen reflecteren op die marketingactiviteit.
Jul 21, 2019
Na de onteigening van de blanke koffieboeren raakte de Zimbabwaanse koffieproductie ernstig in verval. De nieuwe prijspremie die wordt betaald door Nespresso faciliteert de terugkeer van kleine boeren die de sector van de ondergang kunnen redden.
Jul 16, 2019
Nestlé heeft chocolade ontwikkeld die volledig is gemaakt van de cacaovrucht, waarbij de bonen en de pulp als enige ingrediënten worden gebruikt en er geen geraffineerde suiker wordt toegevoegd.
Jul 05, 2019
Albert Heijn is opnieuw de best scorende supermarkt in het 11e Chocolade categorierapport. Die eerste plek werd vastgesteld op basis van een enquête door GfK onder 6.000 huishoudens.
Jul 05, 2019
Nestlé introduceert een papieren verpakking voor haar YES! repen. Hiermee wordt voor het eerst een tussendoortje verpakt in papier, door gebruik te maken van een ‘high-speed flow wrap’ technologie.
Jun 26, 2019
Voedingsmiddelenproducent Nestlé heeft haar steun aangekondigd voor de Nutri-Score als het uitverkozen etiketteringssysteem voor voedingsproducten en dranken in Europa. Mogelijk komen in de Nederlandse supermarktschappen ook Nestlé-producten met het logo vanaf 2020.
Jun 06, 2019
Dat zegt Martine Olijslagers, directeur chocolade bij Nestlé. Met informatie over portiegrootte, zoveel mogelijk suikerreductie en verkoopadvies aan supermarkten wil Nestlé zijn steentje bijdragen aan het aanpakken van de obesitasproblematiek. Niet alleen, want iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen.