Sort by
Sort by

Nestlé en de Raad van Kinderen: Good for business? Good for health? Good for reputation?

Nestlé vroeg kinderen om mee te denken over gezond eten. Drie compleet verschillende deskundigen reflecteren op die marketingactiviteit.

Vorige week kwam Nestlé naar buiten met het bericht dat het de ‘Raad van Kinderen’, een jongerenpanel, had ingeschakeld om advies te krijgen over wat het levensmiddelenconcern kan doen om kinderen in Nederland te helpen gezonder te eten. (Zie video met samenvatting helemaal onderaan.) Er kwam een aantal conclusies uit de kwalitatieve groepsdiscussie waar Nestlé mee verder wil. De conclusie die Nestlé nadrukkelijk in zijn persbericht noemt, is dat het voor kinderen belangrijk is om de informatie op een verpakking simpel te houden. ‘En dat mag best op een leuke manier. Bijvoorbeeld door op de verpakking aan te geven hoelang je moet fietsen of lopen om het aantal calorieën te verbranden.’

​Lees het volledige artikel hier: Adformatie - Nestlé en de Raad van Kinderen