Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Nov 26, 2019

Nestle rolt Nutri-Score uit in Europa

Nestlé gaat het Nutri-Score voedselkeuzelogo op grote schaal uitrollen in Europa. De fabrikant zegt zo een gezondere en bewustere consumentenkeuze aan te willen moedigen.

Nestlé gaat het Nutri-Score voedselkeuzelabel gebruiken op de voorkant van haar productverpakkingen in de landen Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland. Cereal Partners Worldwide, de internationale samenwerking in ontbijtgranen tussen Nestlé en General Mills, zal de Nutri-Score ook gaan toepassen op hun producten in dezelfde landen. In totaal zullen meer dan 5.000 producten in vijf landen het Nutri-Score label dragen.

Vrijwillige invoering Nutri-Score

De Nutri-Score is een vooralsnog vrijwillig systeem op de voorkant van een verpakking dat voedingsproducten en dranken classificeert volgens een voedingsprofiel. Het is een op kleur gecodeerd systeem met een schaal van een groene A voor gezondere keuzes tot een rode E voor ongezonde keuzes. Nestlé en Cereal Partners Worldwide beginnen met de introductie van de Nutri-Score in de Europese landen die het systeem al ondersteunen. Daarnaast staat ook in andere landen de implementatie van Nutri-Score in de startblokken op verzoek aan de Europese Commissie.

‘Iconische merken krijgen logo’

De Nutri-Score zal verschijnen op een hele reeks Nestlé-producten, waaronder een aantal volgens de fabrikant iconische merken. Zo zal de Nutri-Score zichtbaar zijn op de plantaardige producten van Garden Gourmet, de chocolademelk van Nesquik, de pizza’s van Buitoni, Nescafé-koffie, Maggi-producten en KitKat-chocolade. De eerste verpakkingen met de Nutri-Score verschijnen in de eerste helft van 2020. Gedurende een periode van twee jaar zal Nestlé het Nutri-Score voedselkeuzelabel verder uitrollen.

Lees hier het volledige artikel: Distrifood - Nestlé rolt Nutri-Score uit in Europa

Article Type