In de strijd tegen plasticvervuiling wil levensmiddelenconcern Nestlé vaker gebruik gaan maken van gerecycled plastic voor de verpakkingen van zijn producten. Het bedrijf achter chocoladereep KitKat heeft hiervoor een budget vrijgemaakt van 1,8 miljard euro.
De Zwitserse voedingswarengigant wil de gereserveerde 1,8 miljard euro in een tijdsbestek van vijf jaar aanwenden om het gebruik van nieuw plastic terug te dringen ten faveure van gebruikte kunststoffen. De maker van Nespresso-koffie, Vittel-bronwater en snoepgoed als Smarties en KitKat wil het gebruik van nieuw plastic binnen die vijf jaar met zeker een derde reduceren.
Gerecycled plastic dat is geschikt voor levensmiddelenverpakkingen is relatief duur, doordat het aanbod nog klein is. Het merendeel van het budget wordt dan ook besteed aan de inkoop van gerecycled plastic. Verder steekt het Zwitserse bedrijf geld in de ontwikkeling van nieuwe duurzame verpakkingsmethodes. Het bedrijf rekent erop dat de kosten op termijn kunnen worden terugverdiend.
Lees hier het volledige artikel: AD - Nestlé steekt twee miljard in duurzame verpakkingen