Sort by
Sort by

Garden Gourmet speelt in op groeiende consumentenbehoefte aan plantaardige producten

Met nieuwe merkidentiteit, sponsorship van het Plant FWD-evenement en nieuwe, plantaardige voedingsmiddelenfabriek geeft Garden Gourmet invulling aan haar missie

Garden Gourmet producten
Terug naar persberichten

Garden Gourmet heeft een aantal belangrijke stappen voorwaarts gezet als onderdeel van haar ambitie om een meer plantaardig dieet zo inclusief, toegankelijk en lekker mogelijk te maken. Deze missie komt tot uitdrukking in de introductie van een nieuwe merkidentiteit, een sponsorship met food-event Plant FWD en de investering in een nieuwe fabriek voor plantaardige voeding in Surčin in Servië. Met een herkenbare branding, zichtbaarheid en een overzichtelijk assortiment van plantaardig voedsel komt Garden Gourmet tegemoet aan de groeiende behoefte van consumenten en geeft zij invulling aan haar ambitie om plantaardig voedsel tot het middelpunt van elke maaltijd te maken. 

De nieuwe verpakking van Garden Gourmet is erop gericht de consument overzichtelijker te informeren en te inspireren. Met een herkenbare kleurstelling en een vernieuwd logo is het merk herkenbaar en onderscheidend. Op de verpakking staan daarnaast plantaardige recepten, terwijl het gevarieerde assortiment van Garden Gourmet inzichtelijker is gemaakt. Hierdoor krijgt de consument een goed overzicht van het ruime aanbod en diverse smaken van plantaardige voeding. Het nieuwe kleurenpalet is geïnspireerd op de groene kleur van de sojaboon, het hoofdingrediënt van veel Garden Gourmet-producten. Tegelijkertijd zijn de witte en roze kleurelementen geïnspireerd door tarwe en rode biet. Ook de texturen van de natuurlijke vezels van de sojaplant zijn terug te vinden in de nieuwe merkidentiteit van Garden Gourmet.  

Sponsorschap Plant FWD 
Daarnaast werkt Garden Gourmet dit jaar samen met Plant FWD als partner van het hoofdpodium van dit food-event. Plant FWD vindt plaats op dinsdag 23 en woensdag 24 april in Amsterdam en ontvangt food innovators uit alle delen van de wereld. Marjolijn Niggebrugge, Business Manager Plant Based Meal Solutions van Nestlé Europa, geeft op 23 april een keynote op het hoofdpodium. Garden Gourmet wordt in meer dan 25 landen verkocht en Niggebrugge geeft inzicht in de drijfveren en barrières van Europese consumenten om te kiezen voor plantaardige alternatieven. 

Uitbreiding productie plantaardige voeding 
Garden Gourmet heeft daarnaast onlangs een nieuwe fabriek in Surčin in Servië geopend. Deze fabriek is volledig gericht op de productie van plantaardige maaltijden en stelt Garden Gourmet in staat haar assortiment plantaardige voedingsmiddelen uit te breiden. 

Met de lancering van een nieuwe herkenbare merkidentiteit, een nieuw partnership en de opening van een nieuwe fabriek, is Garden Gourmet in staat nog meer mensen te stimuleren een dieet te volgen waarbij minder vlees en meer groenten worden gegeten om toe te werken naar een duurzame, plantaardige toekomst. 
 

 

***EINDE PERSBERICHT***