Sort results by
Sort results by

Nestlé en het Rode Kruis halen €113.782 op voor kwetsbare gezinnen

Doneeractie ook dit jaar weer een succes: totaal opgehaalde bedrag van vorig jaar geëvenaard

Rode Kruis activatie
Terug naar persberichten
Amstelveen, 15 oktober 2021 - De ‘Back to School’-actie van Nestlé en het Rode Kruis heeft €113.782 opgehaald voor gezinnen in Nederland die een steuntje in de rug verdienen. De actie, waarbij Nestlé voor elke aankoop van een deelnemend product 10 cent aan het Rode Kruis doneerde, vond plaats tijdens de eerste drie weken van september.
 
In Nederland zijn veel gezinnen die geen geld hebben voor een voedzaam ontbijt, een gevarieerde lunchtrommel of een gezonde warme avondmaaltijd. Om deze gezinnen te ondersteunen, hebben Nestlé en het Rode Kruis wederom gezamenlijk een doneeractie opgezet. Bij elke aankoop van een deelnemend Nestlé product, doneerde Nestlé 10 cent aan het Rode Kruis. Het opgehaalde bedrag van €113.782 wordt omgezet in Albert Heijn boodschappenkaarten die de gezinnen kunnen gebruiken om zelf producten te kopen waar zij het meest mee geholpen zijn.
 
Met de opbrengst van de actie ‘Back to School’ steunt Nestlé ruim 7500 kwetsbare gezinnen in Nederland. Zo kunnen de kinderen het nieuwe schooljaar vol goede energie beginnen. Hoewel het algemeen bekend is dat goede voeding aan de basis van een stabiele leercurve staat en goed is voor de algemene ontwikkeling, is het voor veel kinderen geen vanzelfsprekendheid. Nestlé brengt hier graag verandering in en ziet goede voeding als een middel om de kwaliteit van leven zowel nu als in de toekomst te verbeteren.
 
Erik Rikken, commercieel directeur bij Nestlé Nederland: ‘Gevarieerde voeding is van groot belang voor de ontwikkeling van kinderen. Gezinnen die minder te besteden hebben, moeten hier ook toegang toe hebben. Daarom is ‘Back to School’ opgezet in nauwe samenwerking met het Rode Kruis en Albert Heijn. In drie weken tijd hebben we €113.782 opgehaald. Van dit bedrag kunnen maar liefst 7585 huishoudens boodschappen doen met behulp van de speciaal uitgereikte boodschappenkaarten.’
 
Heleen van den Berg, hoofd Nationale Hulp bij het Rode Kruis: ‘Tijdens de crisis zien we dat de voedselnood blijft groeien. Met dit initiatief van Nestlé breiden we de voedselhulp uit en helpen we kwetsbare gezinnen in Nederland. We zijn dankbaar voor de opbrengst. Ook hebben we van verschillende gezinnen vernomen dat ze het erg fijn vinden dat ze met de boodschappenkaarten zelf kunnen kopen wat ze nodig hebben.’