Nieuw babyvoedingsmerk Gerber sluit aan bij flexitarische levensstijl van steeds meer Nederlanders

4 op de 10 jonge kinderen eet regelmatig een plantaardige avondmaaltijd
Gerber

Amstelveen, 19 mei 2022 - Steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om minder vlees en vis te eten. Ouders geven deze eetgewoontes ook steeds vaker mee aan hun kinderen. Uit onderzoek* van Gerber, het in Nederland nieuw gelanceerde babyvoedingsmerk van Nestlé, blijkt dat bijna vier op de tien kinderen t/m 2 jaar regelmatig een plantaardige avondmaaltijd eet. En deze groep groeit, want bijna driekwart van de Nederlandse ouders staat ervoor open om hun kind regelmatig plantaardige maaltijden te geven**. Daarom lanceert Gerber, Plant-tastic. Een nieuwe, biologische en 100% plantaardige productlijn voor baby’s vanaf 8 maanden. Een manier om bijvoeding zonder dierlijke eiwitten-te geven, speciaal ontwikkeld voor baby’s***.

Bijna vier op de tien Nederlanders wil hun kind op de dagen dat ze zelf geen vlees of vis eten, mee laten doen met hun eetpatroon, blijkt uit het onderzoek. Er werd ook aangegeven dat de meeste Nederlanders die hun kind plantaardige opties bieden, niet volledig willen overstappen op plantaardige voeding voor hun kinderen. Bijna de helft (49%) van de Nederlanders geeft namelijk aan dat ze vinden dat kinderen regelmatig vlees en vis nodig hebben voor hun ontwikkeling**.

Gerber3

Plant-tastische voeding
Gerber is het eerste merk babyvoeding in Nederland dat een uitgebreid assortiment maaltijden en -later dit jaar- tussendoortjes met 100% plantaardige eiwitten uit groenten, granen & peulvruchten lanceert. Alessandro Pavone, Directeur van Nestlé Baby Nutrition & Dairy in Nederland: “Steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om een paar dagen per week vlees of vis van het menu te schrappen. Ook ouders willen hun kinderen steeds vaker mee laten eten volgens dit voedingspatroon. Met Plant-tastic helpen we hen om een voedzame en lekkere variatie te bieden voor maaltijden met vlees, vis of zuivel***. Wat de Plant-tastic producten bijzonder maakt, is dat ze altijd bestaan uit een combinatie van groenten, granen en peulvruchten. Wij kiezen hierbij voor plantaardige ingrediënten die nog niet heel gebruikelijk zijn in babyvoeding, zoals bonen en (kikker)erwten en quinoa. We hebben uitgebreid onderzoek gedaan naar de juiste combinatie van de drie voedingsgroepen, speciaal afgestemd op de voedingsbehoefte van baby’s vanuit bijvoeding.”

Gerber2

Historie babyvoeding
In 1867 werd Henri Nestlé, een apotheker, gevraagd om te kijken bij een buurkind dat geen borstvoeding kon drinken. De baby deed het goed op de speciale mengeling, oplosbaar babyvoedsel op basis van melk en granen, die Henri maakte en al snel werd Nestlé's innovatie - 's werelds eerste kindervoeding - in heel Europa verkocht. Gerber babyvoeding ontstond ook vanuit de aandacht voor één baby. Op advies van haar kinderarts, begon Dorothy Gerber in 1927 vast voedsel te pureren voor haar 7 maanden oude dochtertje Sally. Haar man Dan gaf aan dat ze dit ook konden doen in de fabriek van het conservenbedrijf dat ze samen runden. Werknemers in de fabriek begonnen monsters voor hun eigen baby's aan te vragen en zo werd het merk geboren.

Beroemd logo
Gerber is Amerika’s oudste en grootste merk babyvoeding en voortaan ook in Nederland verkrijgbaar. Gerber babyvoeding is wereldwijd herkenbaar aan het opvallende logo: een tekening van een schattige baby, waarvoor de inmiddels 95-jarige Ann Turner Cook destijds model stond. Deze tekening siert sinds 1928 de producten van Gerber.

Gerber Plant-tastic maaltijden zijn verkrijgbaar in zes verschillende smaken en vanaf deze maand beschikbaar bij de supermarkten van Jumbo en online via jumbo.com, bol.com en amazon.com. Later volgen meer supermarkten.
___

Gerber Plantastic is beschikbaar in de volgende smaken:
Gerber® Plant-tastic Stoofschotel met Kikkererwten en Tomaat 8+
Gerber® Plant-tastic Groenteschotel met Zoete Aardappel 8+
Gerber® Plant-tastic Stoofschotel met Pompoen en Pastinaak 12+
Gerber® Plant-tastic Ratatouille met Courgette en Aubergine 12+
Gerber® Plant-tastic Kokoscurry met Bloemkool 15+
Gerber® Plant-tastic Marokkaanse Tajine met Pompoen 15+

* Onderzoek onder 416 Nederlanders van 18 t/m 49 jaar, woonachtig in een
meerpersoonshuishouden met een kind in de leeftijd van 0 t/m 2 jaar.

** Ouders die dierlijke ingrediënten voor het grootste deel of helemaal willen
schrappen uit de voeding van hun kindje, dienen dit altijd onder begeleiding van een geregistreerd diëtist te doen. De diëtist kan een op het kind afgestemd menu samenstellen, zodat zeker is dat hij of zij alle benodigde voedingsstoffen binnen krijgt.

*** Plantaardige variaties kunnen als bijvoeding gegeven worden binnen een
gevarieerd voedingspatroon. Tot de leeftijd van 12 maanden is borst- en of flesvoeding de belangrijkste bron van voedingsstoffen voor baby’s. Borstvoeding is de ideale voeding voor baby’s.

Over Nestlé
Nestlé is ‘s werelds grootste voedingsmiddelenproducent. We zijn in 189 landen wereldwijd aanwezig en onze 328.221 medewerkers zijn gecommitteerd aan Nestlé’ s missie om de kwaliteit van leven te verbeteren en bij te dragen aan een gezondere toekomst. Wij richten ons met deze missie op individuen en gezinnen, leefgemeenschappen en de planeet. Nestlé biedt een breed portfolio van producten en diensten waar mensen en hun huisdieren ieder moment van de dag van kunnen genieten. De bijna 2000 merken variëren van wereldwijd iconische merken als NESCAFÉ en NESPRESSO tot en met lokale favorieten als BROS. In Nederland worden daarnaast onder meer MAGGI, GARDEN GOURMET, KITKAT, Nestlé babyvoeding zoals LITTLE STEPS, NESTLÉ PyjamaPapje en GERBER Organic for Baby, alsook water, waaronder SAN PELLEGRINO en VITTEL, en voeding voor honden en katten zoals FELIX, BONZO en Purina ONE. Nestlé is sinds haar oprichting meer dan 150 jaar geleden gevestigd in het Zwitserse Vevey. Het Nederlandse hoofdkantoor is gevestigd in Amstelveen en onze babyvoedingsfabriek in Nunspeet. Voor Nestlé Nederland werken ruim 1100 mensen. Voor meer informatie: www.nestle.nl