Nieuwe CEO voor Nestlé Nederland

Nikki Adamo wordt per 1 juli 2021 de nieuwe CEO van Nestlé Nederland. Nikki Adamo volgt Fabrice Favero op, die heeft besloten zijn carrière buiten Nestlé voort te zetten.
Terug naar persberichten

Nikki Adamo

Voordat zij bij Nestlé in dienst trad, bekleedde Nikki marketingmanagementfuncties bij verschillende bedrijven in Australië. Zij trad in 2004 in dienst bij Nestlé als Marketing Manager Dairy in Australië. Daarna nam ze met succes verschillende verantwoordelijkheden op zich. Ze werkte als European Category Marketing Manager Dairy in Frankrijk, als Global Market Advisor Dairy voor de Dairy Strategic Business Unit in Zwitserland, en daarna als Head of Marketing Nestlé Professional in het Verenigd Koninkrijk. In 2011 nam zij de rol van Country Business Manager Jenny Craig UK op zich en in 2013 werd ze Country Business Manager Infant Nutrition in Roemenië en Bulgarije. In 2016 werd Nikki benoemd tot Global Business Unit Director Nestlé Waters in Frankrijk, in maart 2020 tot Business Manager voor Plant-Based Meal Solutions Europa, Midden-Oosten, Noord-Afrika. Dankzij Nikki's strategische visie, sterke bestuurservaring, zakelijk inzicht en marketingvaardigheden op hoog niveau groeien de activiteiten van Nestlé op het gebied van plantaardige producten en worden consumenten steeds meer verleid tot het maken van plantaardige voedingskeuzes.

 

Fabrice Favero

Na een carrière van 27 jaar heeft Fabrice Favero ervoor gekozen om zijn carrière buiten Nestlé voort te zetten. Favero realiseerde een sterk winstgevende groei en efficiëntie in de Nederlandse markt. Ook omarmde hij een actieve test- en learnmentaliteit met verschillende concrete initiatieven om voorop te blijven lopen in consumententrends. Hij combineerde deze drang naar innovatie met een zeer actiegerichte aanpak en laat de markt veerkrachtig achter.

Favero startte zijn Nestlé-loopbaan in 1995 als Marketing Manager van Nespresso. Na 5 jaar bij Nespresso trad hij in dienst bij Mövenpick Zwitserland als International Sales Director. In 2004 werd Favero Marketing Manager van de ijs-divisie op het Nestlé-hoofdkantoor in Zwitserland, waarna hij in 2008 werd overgeplaatst naar Egypte als directeur van de ijsdivisie (Business Executive Officer) voor de regio Noordoost-Afrika. Vervolgens werd hij in 2010 benoemd tot Global Business Executive Officer voor Nestlé Super Premium/Mövenpick. In 2016 werd hij benoemd tot Market Head Nestlé Oostenrijk en vanaf januari 2019 was hij werkzaam als Market Head Nederland.