Purina maakt met nieuwe editie 'BetterWithPets Prize' weg vrij voor extra steun aan maatschappelijke organisaties om band tussen mens en huisdier te versterken

Purina

Amstelveen, 23 januari 2023 - Purina - Europa's marktleider van producten gericht op dierenverzorging - start vandaag de aanmeldingsprocedure voor de BetterwithPets Prize. Met dit initiatief roept zij organisaties in heel Europa op om zich aan te melden. Zo kunnen zij kans maken op een bedrag van 100.000 euro, waarmee zij creatieve oplossingen kunnen ontwikkelen die een positieve impact hebben op het leven van zoveel mogelijk mensen, hun huisdieren en de gemeenschappen waarin zij leven.

De organisaties met de meeste impact krijgen gedurende twee jaar een bedrag van maximaal 100.000 euro tot hun beschikking. Dit stelt hen in staat best practices en schaalbare initiatieven via conferenties en webinars te delen met als doel kennis uit te wisselen en hun positieve impact op de gezondheid en het welzijn van mensen in kwetsbare situaties te vergroten.

Vorig jaar maakte Purina bekend dat zij zich heeft verbonden aan de missie om tegen 2030 één miljoen mensen in kwetsbare situaties te helpen hun gezondheid en welzijn te verbeteren door de sterke band tussen huisdier en mens in te zetten. Met deze nieuwe editie van de prijs wil Purina de meest betekenisvolle organisaties helpen groeien door middel van een strategische financiële impuls. Tegelijkertijd wil zij de brede gemeenschap van aanvragers met elkaar verbinden, zodat zij goede praktijkvoorbeelden kunnen delen en hun impact kunnen vergroten.

Eerdere winnaars van de BetterwithPets Prize hebben een waardevolle bijdrage geleverd aan het oplossen van verschillende vraagstukken. Zo heeft een Nederlandse, maatschappelijke organisatie als OPOOEH steun geboden bij het verminderen van eenzaamheid en meer lichaamsbeweging voor ouderen. StreetVet kreeg de financiële middelen om haar eerste geaccrediteerde herberg te ontwikkelen waar daklozen en hun huisdieren onderdak kunnen krijgen. Ook is een bedrag toegekend aan de liefdadigheidsinstelling Medical Detection Dogs, die honden traint om menselijke ziekten op te sporen om meer effectieve en minder ingrijpende diagnoses te ontwikkelen die leiden tot betere resultaten voor de patiënt.

"We zijn ons bewust van de grote kracht van de band tussen mens en dier en geloven dat dit een positieve impact kan hebben op maatschappelijke ontwikkelingen. We zijn erg trots op wat we al hebben bereikt, maar weten dat nieuwe stappen nodig zijn. Daarom roepen wij alle organisaties die zich met projecten inzetten voor mensen in kwetsbare situaties op zichzelf kandidaat te stellen voor de prijs en zich bij onze beweging aan te sluiten”, vertelt Jeff Hamilton, CEO van Purina. ”Vooral in deze complexe tijd is de behoefte aan financiële steun op langere termijn groot. Met deze tweejarige financiële ondersteuning willen wij organisaties helpen om te groeien en hun maatschappelijke impact te vergroten. Wij zetten óók onze eigen kennis, ervaring en financiële middelen in om hen te helpen om mensen in de meest kwetsbare situaties te ondersteunen."

Organisaties kunnen zich tussen 23 januari tot 3 maart (23:59 uur) voor Purina’s BetterwithPets Prize aanmelden.

Meer informatie over aanmelding, toelatingscriteria en andere voorwaarden is te vinden op deze website.