Sort results by
Sort results by

Snel knapperige groenten op tafel met nieuwe Garden Gourmet Crunchy Veggies

Terug naar persberichten

Hoewel iedereen weet dat het belangrijk is om voldoende groente te eten, lukt het veel mensen niet om de dagelijks aanbevolen hoeveelheid van 250 gram groente per dag te eten. Een van de redenen is dat mensen het lastig vinden om groenten te bereiden en de inspiratie missen om dagelijks voldoende groente op tafel te zetten. Daarom komt Garden Gourmet met een nieuwe innovatie: Crunchy Veggies. Een mix van voorgesneden, gemarineerde groenten en peulvruchten, waarmee je heel makkelijk een groenterijke maaltijd maakt. De mix is sous-vide bereid, waardoor de groenten en peulvruchten hun crunchy bite behouden. Crunchy Veggies maakt onderdeel uit van het Nestlé R+D accelerator programma en zijn de komende 10 weken exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn.

De Crunchy Veggies zijn ontwikkeld via het R+D Accelerator-programma, dat onderdeel uitmaakt van Nestlé Research & Development. Dit programma heeft als doel om innovaties op het gebied van voedingsmiddelen en dranken tot uitvoering te brengen vanuit het uitgangspunt test & learn. Een groep van interne innovators met een passie voor voedsel werkt samen aan disruptieve producten, test deze met consumenten en brengt ze binnen zes maanden tijd van idee naar het winkelschap.  

Garden Gourmet

Oliver Nussli, Research & Development Accelerator Lead bij Nestlé R&D in Singen, Duitsland: “Onze focus is het leveren van plantaardige innovaties, waaronder producten die groenten als basis hebben, om meer mensen een plantaardig dieet te laten omarmen. De Crunchy Veggies zijn hiervan een perfect voorbeeld. De mix van gemarineerde groenten en peulvruchten kunnen binnen 5 minuten worden bereid met behoud van hun crunchy bite, waardoor mensen op een gemakkelijke manier aan voldoende voedzame en lekkere groenten kunnen komen.”

Van idee naar winkelschap in 6 maanden
Hij vervolgt: “Door een test & learn-aanpak en onze brede plantaardige R&D-expertise zijn we in staat om snel een breed scala aan alternatieven voor vlees, vis en zuivel op de markt te brengen. Zo lanceerden we binnen een half jaar 'Wunda' plantaardige melk op basis van erwteneiwit en binnen 9 maanden VUNA, een alternatief voor tonijn. We ontwikkelen de producten snel met een startup-mentaliteit, de eerste commerciële batches worden geproduceerd in de R&D-faciliteiten van Nestlé en getest in geselecteerde winkels om inzicht te krijgen in de consument voordat ze op grotere schaal worden uitgerold.” 

Gezond en caloriearm
De Crunchy Veggies zijn verkrijgbaar in Mediterraanse of Indiase marinades. Het is de perfecte basis voor gezonde recepten en een caloriearme bron van vezels en eiwitten. Elke verpakking bevat 225 gram groenten en 100 gram peulvruchten - zonder conserveringsmiddelen.
 
De Crunchy Veggies zijn één van de nieuwste ontwikkelingen vanuit het R&D team en de komende 10 weken exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn.

Over Garden Gourmet
Garden Gourmet breidt haar assortiment plataardige producten voortdurend uit met nieuwe en verrassende variëteiten van smaakvolle alternatieven voor vlees, gemaakt van de kwalitatieve ingrediënten die je van ons gewend bent. Garden Gourmet producten zijn verkrijgbaar in 18 landen over de hele wereld. Onze toegewijde teams zetten zich in om van plantaardige producten een voor de hand liggende keuze te maken voor alle liefhebbers van lekker én duurzaam eten. Garden Gourmet is onderdeel van Nestlé en voldoet aan de hoogste voedings- en milieunormen van Nestlé. Meer informatie en inspiratie vind je op onze website en ons Instagramaccount.  

Over Nestlé
Nestlé is ‘s werelds grootste voedingsmiddelenproducent. We zijn in 189 landen wereldwijd aanwezig en onze 328.221 medewerkers zijn gecommitteerd aan Nestlé’ s missie om de kwaliteit van leven te verbeteren en bij te dragen aan een gezondere toekomst. Wij richten ons met deze missie op individuen en gezinnen, leefgemeenschappen en de planeet. Nestlé biedt een breed portfolio van producten en diensten waar mensen en hun huisdieren ieder moment van de dag van kunnen genieten. De bijna 2000 merken variëren van wereldwijd iconische merken als NESCAFÉ en NESPRESSO tot en met lokale favorieten als BROS. In Nederland worden daarnaast onder meer MAGGI, GARDEN GOURMET, KITKAT, Nestlé babyvoeding zoals LITTLE STEPS, NESTLÉ PyjamaPapje en NATURNES Bio verkocht, alsook water, waaronder SAN PELLEGRINO en VITTEL, en voeding voor honden en katten zoals FELIX, BONZO en Purina ONE. Nestlé is sinds haar oprichting meer dan 150 jaar geleden gevestigd in het Zwitserse Vevey. Het Nederlandse hoofdkantoor is gevestigd in Amstelveen en onze babyvoedingsfabriek in Nunspeet. Voor Nestlé Nederland werken ruim 1100 mensen. Voor meer informatie: www.nestle.nl