Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Mar 13, 2020

Beste Introductie 2019: Starbucks

Nestlé heeft met het koffiemerk Starbucks de retailmarkt betreden en daarmee meteen de Beste Introductie 2019 gewonnen. Atze Folmer, category & channel sales development lead bij Nestlé vertelt over de introductie in de supermarkt.

“We zijn heel enthousiast en trots om de Beste Introductie van 2019 te winnen met Starbucks. Geweldig! Dankzij de uitstekende samenwerking met de handelspartners hebben we de lancering van Starbucks in retail tot een succes kunnen maken. Wij kijken ernaar uit om dit succes samen met hen verder uit te bouwen in de toekomst.”

“Als we kijken naar de consument zien we dat iedereen Starbucks kent en de merkbekendheid 96 procent is. Maar Starbucks is ook de liefde voor het maken, de beleving en uiteraard de hele goede koffie en koffiesystemen. Daarbij heeft het merk vanuit de zeer succesvolle koffiecafés een prachtige koffiecultuur ontwikkeld. Starbucks verbindt, het is het merk waarmee met koffie ontmoetingsplaatsen worden gecreëerd. Als geen ander maakt Starbucks de momenten waarop we koffie drinken speciaal. Voor de retailer zorgt de introductie van Starbucks in de supermarkt niet alleen voor omzetgroei van koffie, het heeft ook waarde aan de categorie toegevoegd. Na jaren van stabiliteit, is de categorie het afgelopen jaar in omzet met 3,7 procent gegroeid.”

Lees hier het volledige artikel: Levensmiddelenkrant - Beste Introductie 2019: Starbucks

Article Type