Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Feb 26, 2020

De verpakkingen van morgen in 6 dilemma’s

Duurzaamheid en circulair ondernemen is voor elk bedrijf een issue, nu consumenten verwachten dat merken zich op dit gebied verantwoordelijk gedragen. Wij vroegen aan vijf specialisten wat dat betekent voor de productverpakking van morgen.

Judy Schnitger- Zwinkels: ‘Nestlé importeert de producten die we in Nederland verkopen uit meer dan vijfenzestig fabrieken buiten Nederland. In Nederland is er één productiefaciliteit waar we rechtstreeks invloed hebben op de verpakking voor het babyvoedingsmerk Little Steps. Die verpakking bestaat uit metalen blikken die volledig recyclebaar zijn. Voor alle andere producten op de Nederlandse markt geldt dat we er bovenop zitten.

Onze visie is dat geen van onze verpakkingen, inclusief plastic, op een stortplaats belanden, noch in oceanen, meren en rivieren. We hebben onszelf verplicht om vanaf 2025 alleen nog maar producten in herbruikbare of recyclebare verpakkingen te verkopen. We streven ernaar ons gebruik van nieuwe kunststoffen rond 2025 met een derde te verminderen."

Lees hier het volledige artikel: Adformatie - De verpakkingen van morgen in 6 dilemma’s

Article Type