Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Feb 24, 2020

Dit zijn de 20 best scorende food-innovaties van 2019

Starbucks Koffie steekt met een omzet van 262 duizend euro per week met kop en schouders boven het veld uit.

De levensmiddelensector toonde in 2019 meer innovatiekracht dan in 2017 en 2018. Dat stelt althans retail-analist en -consultant IRI Nederland. IRI definieert ‘innovatiekracht’ als de gemiddelde weekomzet van de twintig beste innovaties.

Die innovatiekracht daalde vanaf 2013 van 2,0 miljoen euro naar 1,2 miljoen euro in 2018. In 2019 maakte de lijn weer een knikje naar boven: 1,4 miljoen euro. Van een omslag durft IRI nog niet te spreken, want de groei werd veroorzaakt door slechts een paar grote hits. De introductie van Starbucks koffie in de supermarkt (Nespresso-cups en andere producten), stak daar met een gemiddelde weekomzet van 262 duizend euro al helemaal met kop en schouders bovenuit. 

Lees hier het volledige artikel: Adformatie - Dit zijn de 20 best scorende food-innovaties van 2019

 

Article Type