Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

GfK Chocolade Categorierapport 2020: Shopper hecht meer waarde aan de voorraad

Gfk Chocolade Categorierapport 2020

Albert Heijn is opnieuw de best scorende supermarkt in het Chocolade Categorierapport 2020. Dit blijkt uit onderzoek van GfK onder ruim 6.000 huishoudens, waarin voor 23 formules de waardering voor het chocoladeschap is gemeten. Dit onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Nestlé, bekend van Kitkat, L’Atelier en YES! repen. Albert Heijn scoort dit jaar beter op service ten opzichte van 2019 en is daarmee koploper van bijna alle aspecten de lijst. Nettorama is de sterkste stijger in de ranking met een stijging van de negende naar tweede plaats, dankzij een hogere score op prijzen (+0.35), voorraad van chocolade producten (+0.29) en keuze (+0.27). Deen behoudt dit jaar de derde plaats.

Overall performance van het chocoladeschap is gestegen
De gemiddelde overall score is afgelopen jaar licht gestegen van 7,29 in 2019 naar 7,32. Dit is vooral te danken aan een hogere waardering van alle service aspecten. De voorraad van en keuze aan chocolade producten worden door de shopper het best beoordeeld met een gemiddelde score van respectievelijk 7,67 en 7,53. De shopper is kritischer als het gaat om aanbiedingen en de voorraad van aanbiedingen, terwijl zij dit wel een van de belangrijkste aspecten vinden. Om de performance van de categorie te verbeteren zal er dus met name aandacht besteed moeten worden aan de aanbiedingen.

We zien dat het belang van voorraad in het chocoladeschap iets is gestegen voor shoppers. Hoewel het veldwerk voor het onderzoek is uitgesteld om de impact van Covid te minimaliseren, kan het natuurlijk zo zijn dat de shoppers de lege schappen van maart nog in hun achterhoofd hebben. We blijven nauw samenwerken met onze leveranciers en retailers om ervoor te zorgen dat onze producten voorradig blijven”, aldus Martine Olijslagers-Kuip, Directeur Chocolade bij Nestlé Nederland.

Lees hier het volledige artikel: Supermarkt.Team - GfK Chocolade Categorierapport 2020: Shopper hecht meer waarde aan de voorraad