Sort by
Sort by

‘Maak snoepen zo gezond mogelijk; je houdt het toch niet tegen’

 

Dat zegt Martine Olijslagers, directeur chocolade bij Nestlé. Met informatie over portiegrootte, zoveel mogelijk suikerreductie en verkoopadvies aan supermarkten wil Nestlé zijn steentje bijdragen aan het aanpakken van de obesitasproblematiek. Niet alleen, want iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen.

“In ieder voedingspatroon is ruimte voor iets lekkers. Ook het Voedingscentrum zegt dat. Ons uitgangspunt is dan ook ‘iets lekkers kan er zijn en zal er zijn’. Maar we steken onze kop niet in het zand. We zien ook dat overgewicht en obesitas een probleem zijn. Als Nestlé willen we levenskwaliteit verbeteren en bijdragen aan een gezondere toekomst,” zegt Martine Olijslagers. Dat doet Nestlé op meerdere manieren.

Vorig jaar introduceerde Nestlé in Europa YES!. Voor het bedrijf een nieuwe productlijn bestaande uit onder andere groenten-, fruit- en notenrepen. “Het voordeel van nieuwe producten is dat er nog geen smaak-benchmark is.” Een reep waarover de meningen over smaak, prijs en gezondheid overigens verdeeld zijn.

​Lees het volledige artikel hier: Foodlog - Interview Martine Olijslagers