Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Apr 01, 2019

'Mensen willen waar voor hun geld. Het is aan ons om die waarde goed over te brengen.'

Het concurrentieveld van A-merken wordt door opkomende huismerken steeds groter. Klaas besprak met Valerie van Schaick, CMO van Nestlé wat dit voor hen betekent en wat het onderscheidend vermogen is van A-merken versus private labels.  

Wat is jouw functie bij Nestlé en hoe ziet je team eruit?
Als Business Executive Officer ben ik verantwoordelijk voor alle culinaire producten; de avondmaaltijden kun je simpelweg zeggen. Daaronder vallen de merken Maggi en Garden Gourmet. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor het Marketing Communicatie, Media & Digital team. In die laatste rol fungeren we als interne consultant voor alle afdelingen van Nestlé. Dus ook koffie, chocolade en diervoeding.

Hebben A-merken nog wel voldoende onderscheidend vermogen, gezien de enorme groei van private labels?
Het mooie van een A-merk is dat vaak een enorme historie en prachtig verhaal erachter schuilgaat. Maggi bestaat bijvoorbeeld meer dan 125 jaar. Een rijke geschiedenis van vallen en opstaan waarin we een jarenlange leerervaring hebben opgebouwd. Die kennis en ervaring zie je vandaag de dag terug in de kwaliteit van de producten die we onder deze A-merken voeren.

Lees het volledige artikel hier: CMO Talk - Interview Valerie van Schaick  

 

Article Type