Amstelveen, 23 augustus 2021 - Geef elk kind een goede start van het schooljaar, zo luidt de boodschap van het Rode Kruis en Nestlé dit jaar. Tijdens de actie ‘Back toSchool’, die loopt van 30 augustus tot en met 19 september, doneert Nestlé bij elke aankoop van een Nestlé product bij Albert Heijn 10 cent aan het Rode Kruis. Het gedoneerde bedrag wordt omgezet in AH-boodschappenkaarten die het Rode Kruis onder kwetsbare gezinnen verdeelt, zodat die zelf producten kunnen kopen waar ze behoefte aan hebben.
In 2020 introduceerden het Rode Kruis en Nestlé de campagne ‘Boodschappen voor jou, boodschappen voor hen’. Een week lang doneerde Nestlé bij aankoop van twee deelnemende producten een bedrag aan het Rode Kruis, oplopend tot een totaal van € 113.740. Dit werd omgezet in AH-boodschappenkaarten van 15 euro per stuk, waarmee gezinnen gezinnen zelf konden bepalen wat zij op dat moment nodig hadden. Dit jaar duurt de actie in tegenstelling tot vorig jaar, drie weken.
Erik Rikken, commercieel directeur bij Nestlé Nederland: ‘In Nederland is het niet vanzelfsprekend dat elk kind de dag goed begint met een voedzaam ontbijt, een gevarieerde lunchtrommel met een gezonde snack meekrijgt en de dag afsluit met een warme maaltijd. Gevarieerde voeding is essentieel voor een goede kwaliteit van leven en daarom vinden we het belangrijk om met deze actie een bijdrage te kunnen leveren aan armoedebestrijding in Nederland.’
Heleen van den Berg, hoofd Nationale Hulp bij het Rode Kruis: ‘Sinds het begin van de coronacrisis helpt het Rode Kruis mensen die als gevolg van de crisis moeite hebben rond te komen. Dit doen wij onder meer met boodschappenkaarten van Albert Heijn. Dankzij deze actie van Nestlé kan het Rode Kruis de komende periode ruim 8000 gezinnen helpen.’
De actieperiode loop van 30 augustus tot en met 19 september. Deelnemende merken van Nestlé zijn onder meer Maggi, Garden Gourmet, KITKAT en NESCAFÉ Dolce Gusto.