Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Op pizza's en chocoladerepen van Nestlé is straks precies te zien hoe (on)gezond ze zijn

Wagner NutriScore

Het voedingswarenbedrijf Nestlé maakte vandaag bekend dat ze voedselkeuzelogo Nutri-Score, waarop makkelijk te zien is hoe (on)gezond een product is, als universele maatstaf van zijn voedingswaren wil gaan gebruiken. Italianen zijn daar helemaal niet blij mee.

Wereldwijd gaat Nestlé voedselkeuzelogo Nutri-Score invoeren bij meer dan zevenduizend producten. Het logo gaat gelden als universele maatstaf, zo maakt het bedrijf vandaag bekend. Desnoods door een motie in te dienen bij de Europese Unie. Nutri-Score helpt consument bij het kiezen in de supermarkt.

In een oogopslag zie je hoe een product scoort:  de letters (A tot en met E) en kleuren (groen tot rood) geven aan welke voedingswaarde een product heeft.  Het nieuwe logo komt ook op de KitKat, Rolo, After Eight en Caramac, net als op de pizza's en de Maggi-bouillonblokjes en -sauzen.

Lees hier het volledige artikel:  AD - Op pizza's en chocoladerepen van Nestlé is straks precies te zien hoe (on)gezond ze zijn