Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Jun 18, 2020

Starbucks wint FoodTopAward: ‘Samen bouwen aan beleving op de winkelvloer’

De introductie van Starbucks koffie voor thuis bleek een schot in de roos. Nestlé bracht de wereld van Starbucks naar de supermarkt en zorgde daarmee voor een groot deel van de groei in de koffiecategorie. “En deze introductie biedt nog veel meer groeikansen voor de categorie”

Zomer 2018: Nestlé en Starbucks starten een samenwerking waarin Nestlé koffie van Starbucks wereldwijd in de retail op de markt gaat brengen. Amper acht maanden later, in maart 2019, wordt Starbucks in Nederland geïntroduceerd. “Dat is ongekend snel”, aldus Atze Folmer, category lead Coffee bij Nestlé. “Zeker wanneer je bedenkt dat we het merk meteen voor vier verschillende zetsystemen (filterkoffie, bonen, Dolce Gusto en Nespresso, red.) hebben geïntroduceerd.”

Starbucks en Nestlé vormen volgens Folmer een sterke combinatie: Starbucks als wereldwijd grootste koffiemerk in de buitenshuismarkt en Nestlé als wereldwijd grootste koffieverkoper voor thuisverbruik. “Starbucks brengt een enorme merkwaarde naar de retail, waar Nestle de expertise in dit kanaal heeft, in consument- en shopper kennis en bovenal een sterke relatie met de Nederlandse retail. De kans bestond er vooral in om de beleving van out-of-home naar de winkelvloer te brengen en op die manier ook de koffiecategorie te vernieuwen en inspirerend te maken. Ik denk dat we daarin geslaagd zijn.”

Lees hier het volledige artikel: FoodPersonality - Starbucks wint FoodTopAward: ‘Samen bouwen aan beleving op de winkelvloer’

Article Type