Sort by
Sort by

Tijdschrift voor Marketing: Nestlé gaat meer vertellen over goede bedoelingen

Het Zwitserse voedingsmiddelenconcern, onder meer bekend van merken als Nespresso, Kitkat, Wagner Pizza en Maggi, herformuleert zijn missie en waarden. Het gaat - vanzelfsprekend - niet om drastische aanpassingen. Nestlé profileerde zich altijd al als een betrokken en verantwoord concern, met woorden als 'eerlijkheid', 'lange termijn' en 'principegedreven' en dat verandert niet wezenlijk.

Het grote verschil is volgens Valerie van Willigen, head of corporate marketing & communication bij Nestlé Nederland, dat het concern beter zijn best gaat doen om het beter te verwoorden. Van Willigen: 'Aan de ene kant wordt Nestlé met het hoofd, het hart en de portemonnee geleid, maar tegelijkertijd hebben we een sterk wetenschappelijk DNA. We hebben in het verleden de neiging gehad om dingen te wetenschappelijk, te ingewikkeld over te brengen. Daardoor hebben we onze boodschap niet altijd even helder overgebracht. Daar is wel vraag naar, dus dat gaan we anders doen.'

Lees hier het volledige artikel: Tijdschrift voor Marketing - Nestlé gaat meer vertellen over goede bedoelingen