Nederlandse honden worden op Dierendag door Nestlé’s Bonzo bedankt met een speciaal voor hen geschreven lied voor hun liefde en trouw aan hun baasjes. De hond is niet meer uit ons dagelijks bestaan weg te denken, evenals merk Bonzo, dat opgericht werd door de Haagse dierenwinkeleigenaar Pieter Herbert Verseveldt onder de naam Bonzo Hondenbrood. Het lied, dat bijna 3 minuten duurt, vertelt over herkenbare momenten van baasjes met hun trouwe viervoeter en gedragingen van honden die elke hondenliefhebber aan het hart gaan.
Het lied en de bijbehorende videoclip ‘2 miljoen honden’ is ontwikkeld door FCB Amsterdam en REC Sound in opdracht van Bonzo. “Het is een warme en herkenbare ode aan de trouwe viervoeters die in Nederland rondlopen”, aldus Mara de Vroed, Group Brand Manager Dog bij Bonzo.
Credits
Klant: Bonzo (Nestlé/Purina)
Verantwoordelijk bij klant: Mara de Vroed, Kirsten Sonnenberg
Bureau: FCB Amsterdam
Concept: Viet Ta Trong, Tomas Lievense
ECD: Massimo van der Plas
Account: Miranda Honselaar
Productie: Made.For.Digital / Media Monks
D.O.P: Arno Kwint
Producer: Kim Roest
Edit: Tom Burggraaff
Sound: Nando Eweg, Melcher Meirmans (Rec Sound)