Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Catfluencers: de kat als influencer

Purina Gourmet van Nestlé zet Nederlands meest bekende katten in als Instagram foodies
Terug naar persberichten

Purina Gourmet creëert een community voor kattenvoeding en zet daarvoor katten als echte influencers en Instagram foodies aan het werk. Ken je bijvoorbeeld Mister, Macho, Missy, Joya en Sunny? Ze hebben meer dan 148.000 volgers en hun leven is dagelijks te volgen op Instagram. Mies the Cat is de artiestennaam van Mies & Moof, die meer dan 147.000 volgers hebben. Purina Gourmet doet voor het eerst een campagne met deze ’Catfluencers’. Ze acteren als echte influencers, gaan op de foto met producten, ‘ontboxen’ online en delen hun ervaringen. Zo hebben zij een serieuze influencerrol.

Catfluencer Bailey

Foto credits: Bailey (Instagram @Baileythesiber)

“We waren op zoek naar een nieuwe invalshoek,” vertelt Kim van Bemmel, Brand Manager van Purina Gourmet. “Er is een hele rits bekende katten op Instagram te vinden, die worden gevolgd door duizenden kattenliefhebbers. Als je gek bent op katten zijn deze Catfluencers leuk om te volgen en dat doet onze doelgroep. Met Gourmet zitten we in het hogere segment en de echte kattenliefhebber verwent zijn of haar kat regelmatig. Ze hebben een uitgebreid pakket ontvangen met een luxe krabsofa, soepbordje en natuurlijk heerlijke Gourmet producten.” De campagne is bedacht door UM Studios in opdracht van Purina Gourmet.

Credits:

Klant: Purina Gourmet

Verantwoordelijk bij klant: Kim van Bemmel, Kirsten van der Sluijs

Bureau: UM Studios / Thrive

Sander Pluijm - Head of UM Studios

Josine Pelleboer - Branded Content Consultant UM Studios

Tamarah Krant - Branded Content Consultant UM Studios

Sita Bakker - Client Director Thrive

Esther Lange - Media Consultant Thrive

Marleen de Jonge - Campaign Manager Thrive

Gert Jan Munk - Creative Director UM Studios

Valentine Vale - Creative UM Studios

Romy Thu Zwijnenberg Tran - Designer UM Studios