Amstelveen, 17 april 2025 – Met de Crispy Twist geeft GARDEN GOURMET® een antwoord op de toenemende vraag naar snelle, voedzame en gezinsvriendelijke vegetarische opties. Daarmee bewijst het merk opnieuw dat het vooroploopt in het vernieuwen van de vegetarische keuken.
De Crispy Twist combineert een knapperige korst met smeuïge Edam-kaas en een vegetarisch alternatief voor ham. Binnen enkele minuten te bereiden in de pan, oven of airfryer, biedt deze twist op de klassieke Cordon Bleu een heerlijke én handige oplossing voor elke dag. Met een Nutri-Score A, rijk aan eiwitten en boordevol vezels, is het ook een voedzame keuze.
Deze plantaardige optie is ontwikkeld voor de flexitariër: een snelgroeiende groep consumenten die bewust minder vlees eet, zonder concessies te doen aan smaak, gemak of voedingswaarden. Uit consumentenonderzoek van Ipsos* blijkt dat de Crispy Twist bijzonder goed in de smaak valt: maar liefst 9 op de 10 consumenten beoordeelt het product positief.
“Deze lancering is een goed voorbeeld van hoe we bij GARDEN GOURMET® blijven innoveren met oog voor duurzaamheid én de wensen van de consument,” vertelt Kyra Teeken, Brand Manager Garden Gourmet Benelux. “We willen plantaardige voeding voor iedereen aantrekkelijk en toegankelijk maken."
Het klassieke AGV-bord – aardappelen, groenten en vlees – is nog altijd een vaste waarde op tafel in Nederland en België. Omdat 40% van de Nederlanders vooral kookt vanuit gemak en routine (Kantar, 2020), zet GARDEN GOURMET® met de Crispy Twist een innovatieve stap binnen het vertrouwde: een plantaardig alternatief dat aansluit op bekende eetgewoonten, maar tegelijk verrast met smaak en voedingswaarde. Zo maakt het merk de stap naar bewuster eten makkelijker én aantrekkelijker.
De Crispy Twist wordt gemaakt met Europese sojaproteïne, in lijn met GARDEN GOURMET’s® duurzaamheidsinitiatief “Planting change today for a better tomorrow.” Inmiddels bestaat 95% van het portfolio uit producten op basis van Europese soja. Daarnaast ondersteunt het merk boeren actief bij de overstap naar regeneratieve landbouw, die mens, milieu en maatschappij ten goede komt.
Het product is vanaf nu verkrijgbaar online en in de winkels van Jumbo en Albert Heijn in Nederland, en bij Colruyt en Delhaize in België.
*Bron: Ipsos, test uitgevoerd in september 2024 in Duitsland (N=100) en Frankrijk (N=100) onder PBMS-categorie kopers, geen afwijzers van het merk Garden Gourmet.
* Kantar Mercury demand moment & typology study, 2020.
--- Einde persbericht ---