Nestlé biedt chocoladeliefhebbers een ‘Break in Style’ met de lancering van KitKat Gold. De nieuwe KitKat bestaat uit een gouden combinatie van krokante wafels en melkchocolade, overgoten met romige witte chocolade met karameltonen.
Deze innovatie volgt op de succesvolle lancering van KitKat Ruby in 2018 en KitKat Green Tea Matcha in 2019. De nieuwe KitKat Gold is vanaf 17 februari verkrijgbaar bij Albert Heijn en AH to go. De weken daarop volgen ook andere supermarkten zoals Dirk, Jumbo en Plus. KitKat Gold werd in 2018 al in Australië en Nieuw-Zeeland als limited edition geïntroduceerd en is daar vanwege haar populariteit onlangs opgenomen in het vaste assortiment.
“We zijn heel blij met de introductie van KitKat Gold”, zegt Zeno van Heerwaarden, Brand Manager KitKat, Marketing Confectionery Nestlé Nederland. “Afgelopen jaren hebben we veel innovatieve en exclusieve smaken geïntroduceerd en mensen blijven op zoek naar nieuwe smaaksensaties. We willen de Nederlandse chocoladeliefhebber graag blij maken met een ‘Break in Style’.”
Sinds haar oorsprong in het Verenigd Koninkrijk in 1935 is KitKat wereldwijd in populariteit gegroeid. Tegenwoordig is het iconische merk aanwezig in meer dan 80 landen.
De cacao van KitKat Gold is net als bij alle andere KitKat-repen 100% duurzaam ingekocht via het Nestlé Cocoa Plan in samenwerking met UTZ. KitKat Gold bevat geen kunstmatige kleur- en smaakstoffen of conserveermiddelen.