Sort by
Sort by

Nestlé lanceert eerste product met gestructureerde suiker: 30% minder suiker

Terug naar persberichten
Amstelveen
minder suiker

Nestlé onthult vandaag Milkybar Wowsomes, het eerste chocoladeproduct waarin de nieuwe ‘gestructureerde suiker’ van Nestlé is toegepast. Dankzij de innovatie bevat het product 30% minder suiker in vergelijking met vergelijkbare chocoladerepen. Milkybar Wowsomes wordt de komende weken geïntroduceerd in winkels in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

Wetenschappers van Nestlé hebben de structuur van suiker veranderd door uitsluitend natuurlijke ingrediënten te gebruiken. Ze creëerden een luchtige, poreuze suiker, die sneller in de mond oplost. Daardoor neemt iemand dezelfde zoetigheid waar als bij producten met conventionele suiker, terwijl hij minder suiker consumeert.

Nestlé kondigde de wetenschappelijke doorbraak van de gestructureerde suiker in 2016 voor het eerst aan. Teams van de voedingsmiddelenproducent in Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Tsjechië hadden iets meer dan een jaar nodig om van de ‘gestructureerde suiker’-innovatie een nieuw product te maken. Milkybar bleek geschikt voor de toepassing van de innovatie.

Nestlé heeft de suikerreductie in de nieuwe Milkybar Wowsomes bereikt door uitsluitend gebruik te maken van natuurlijke ingrediënten. Daarnaast bevat de chocoladereep geen zoetstoffen. Het product heeft melk als belangrijkste ingrediënt, bevat knapperige havergranen en is een bron van vezels.

De innovatie is in lijn met Nestlé’s doelstelling om de levenskwaliteit te verbeteren en bij te dragen aan een gezondere toekomst. Nestlé startte haar suikerreductiereis in 2000. Het bedrijf deed destijds een publieke toezegging om de hoeveelheid suikers in verschillende producten tussen 2014 en 2016 met 10% te verminderen. In 2017 heeft Nestlé beloofd om de hoeveelheid suikers in haar producten verder terug te dringen met gemiddeld 5% als onderdeel van een reeks doelstellingen voor 2020. Wanneer de gestructureerde suiker-innovatie in een Nederlands Nestlé-product wordt toegepast, is nog niet bekend.

Over Milkybar

Milkybar, gelanceerd in 1936, is een van Nestlé’s meest iconische chocolademerken. In 2017 stapte het merk over op het gebruik van volledig natuurlijke ingrediënten. In 2017 werd melk het belangrijkste ingrediënt in het recept. In 2018, met de lancering van Milkybar Wowsomes, biedt het merk een nieuw alternatief met 30% minder suiker.

Over Nestlé

Nestlé is ‘s werelds grootste voedingsmiddelenproducent. We zijn in 189 landen wereldwijd aanwezig en onze 328.221 medewerkers zijn gecommitteerd aan Nestlé’s missie om het verbeteren van levenskwaliteit en bij te dragen aan een gezondere toekomst invulling te geven. Wij richten ons met deze missie op individuen en gezinnen, leefgemeenschappen en de planeet. Nestlé biedt een breed portfolio van producten en diensten waar mensen en hun huisdieren ieder moment van de dag van kunnen genieten. De bijna 2000 merken variëren van wereldwijd iconische merken als NESCAFÉ en NESPRESSO tot en met lokale favorieten als BROS. In Nederland worden daarnaast onder meer MAGGI, GARDEN GOURMET, KITKAT, Nestlé babyvoeding, zoals NESTLÉ PyjamaPapje en NAN OPTIPRO verkocht, alsook water, waaronder SAN PELLEGRINO en VITTEL, en voeding voor honden en katten, zoals FELIX, BONZO en Purina ONE. Nestlé is sinds haar oprichting meer dan 150 jaar geleden gevestigd in het Zwitserse Vevey. Het Nederlandse hoofdkantoor is gevestigd in Amstelveen en onze babyvoedingsfabriek in Nunspeet. Voor Nestlé Nederland werken ruim 1100 mensen. Voor meer informatie: www.nestlé.nl.

NB:

Wij vinden het belangrijk uiterst zorgvuldig en verantwoordelijk om te gaan met communicatie over onze merken, producten en diensten richting kinderen. We vragen media waarvan het publiek voor 25% of meer bestaat uit kinderen tot en met 13 jaar onze persberichten niet te publiceren.