Sort by
Sort by

Nescafé lanceert nieuwe campagne 'Verwacht meer van elk kopje koffie'

duurzame koffie
Terug naar persberichten

NESCAFÉ - het grootste koffiemerk van Nestlé en 's werelds meest gedronken koffie - presenteert onder de noemer ‘Verwacht meer van elk kopje koffie’ een nieuwe duurzaamheidscampagne. De campagne laat zien dat Nescafé 100% duurzaam is geteeld*. Zo is 100 procent van de koffie die wordt gebruikt in Europese productiecentra duurzaam geteeld en wordt koffiedik ingezet om het productieproces van energie te voorzien. Tegelijkertijd zet het bedrijf zich in op een verbetering van de inkomenszekerheid van lokale koffietelers.   
 
Nestle 1e ranking in Coffee Barometer 
De campagne verschijnt tegelijkertijd met de bekendmaking van Nestlé’s eerste plek in de Koffie Barometer 2023, een jaarlijks onderzoek naar duurzaamheid in de koffiesector. Dit rapport vermeldt Nestlé’s samenhangende en uitgebreide strategie op het gebied van duurzame koffie. Het onderzoek berekent ook de duurzame investeringen van Nestlé. 
 
Lees hier het volledige rapport 
Lees hier het Nestlé rapport 

Roos Bulder, Business Lead Nescafé Benelux: "Duurzaamheid zit in het DNA van Nescafé, maar we hebben dit verhaal nog niet eerder verteld. Verwacht meer van elk kopje koffie” weerspiegelt niet alleen de kwaliteit van onze koffie, maar vooral ook de manier waarop Nescafé een positieve impact maakt op het leven van koffieboeren en op de planeet. De eerste plek in de Koffie Barometer laat daarbij zien dat we het juiste pad bewandelen, maar ook dat er nog veel te doen is om de koffieketen verder te verduurzamen."   
 
Nieuwe pay-off 
Naast de campagne introduceert Nescafé haar nieuwe pay-off. De wereldwijde communicatie zal voortaan vergezeld gaan van het credo ‘Make your world’ om koffiedrinkers te inspireren om het verschil voor zichzelf, hun gemeenschap en de planeet te maken. De campagne is te zien op tv, online en in de winkels.
 
Nescafé Plan 2030 
Als er niets gebeurt neemt door klimaatverandering tegen 2050 wereldwijd de grond die geschikt is voor koffieteelt met 50% af. Daarom heeft Nestlé zich in het afgelopen decennium, als onderdeel van het Nescafé Plan, tot doel gesteld om de koffieteelt wereldwijd duurzamer te maken. Voortbouwend op deze inspanningen lanceerde zij vervolgens het Nescafé Plan 2030, waarin zij haar visie op duurzaamheid voor de komende tien jaar heeft vastgelegd.   
 
Onderdeel van de missie is koffieboeren te ondersteunen bij de overgang op regeneratieve landbouw en de verbetering van de levensstandaard van boeren en de lokale gemeenschappen waarin zij leven. Zo heeft Nescafé, in tegenstelling tot veel andere koffiebedrijven, een veelomvattend programma waarin maatregelen staan om ontbossing tegen te gaan en die de ontwikkeling van regeneratieve landbouw stimuleren.  
 
Meer informatie is te vinden op de volledig vernieuwde website van Nescafé. 
 
De campagne is te zien op tv, online en in de winkels.
 
Bekijk hier de nieuwe commercial.