Vevey
Nestlé gaat de komende vijf jaar een van ’s werelds grootste jeugd sport ontwikkelingsprogramma’s sponsoren.
Als onderdeel van haar Nutrition, Health & Wellness beleid zal Nestlé de hoofdsponsor worden van het International Association of Athletics Federations’ (IAAF) Kids Athletics programma. Dit wereldwijde initiatief moedigt schoolgaande kinderen aan om deel te nemen in atletiek en leert hen meer over sport en een gezonde leefstijl. Het is daarnaast gericht op het ondersteunen van de ontwikkeling van toekomstige atleten.
“Wij zijn blij dat wij een vijf jaar durende sponsorsamenwerking zijn aangegaan met de IAAF”, zegt Janet Voûte, Vice President van Nestlé en Head of Public Affairs.
“Naast de sponsoring van het Kids’ Atletics programma van IAAF, geloven wij dat deze samenwerking zal bijdragen in het versterken van Healthy Kids, dat als doel heeft om het bewustzijn over voeding, gezondheid en welzijn onder schoolgaande kinderen overal ter wereld te vergroten”, voegt zij toe. Healthy Kids programma’s zijn ontworpen en geïmplementeerd in samenwerking met nationale autoriteiten op het gebied van gezondheid en onderwijs, kindervoedingexperts of gezondheidsexperts.
Aanvullende informatie:
IAAF website
Nestlé Healthy Kids Programme
Als onderdeel van haar Nutrition, Health & Wellness beleid zal Nestlé de hoofdsponsor worden van het International Association of Athletics Federations’ (IAAF) Kids Athletics programma. Dit wereldwijde initiatief moedigt schoolgaande kinderen aan om deel te nemen in atletiek en leert hen meer over sport en een gezonde leefstijl. Het is daarnaast gericht op het ondersteunen van de ontwikkeling van toekomstige atleten.
Bevorderen van een gezonde leefstijl
“De wereldwijde reputatie van Nestlé op het gebied van voeding, gezondheid en welzijn zal bijdragen aan het behalen van de doelstellingen van Kids’ Athletics, maar dit daarnaast ook versterken”, aldus Lamine Diack, voorzitter van IAAF. “De samenwerking zal het voor sporters mogelijk maken om miljoenen andere kinderen te bereiken en hen aan te moedigen om een gezondere leefstijl aan te nemen.”Aanmoedigen van deelname aan atletiek
Kids’ Athletics is opgericht in 2005. Het heeft eind 2011 in totaal meer dan 1,5 miljoen kinderen bereikt in 100 gebieden. Met de hulp van Nestlé zal de IAAF ofwel nieuwe Kids' Athletics programma’s opzetten, of bestaande programma’s uitbreiden. Het zal ook additionele trainingen bieden voor atletiekleraren en -coaches.Educatie over voeding
Nestlé’s ondersteuning aan Kids’ Athletics is een aanvulling op het bestaande Nestlé Healthy Kids Programme. Dit wereldwijde initiatief bevordert onderwijs op het gebied van voeding, een gebalanceerd eetpatroon, meer beweging en een gezonde leefstijl bij kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar. Dit programma heeft in 2011 ongeveer zes miljoen kinderen bereikt in 60 verschillende landen.“Wij zijn blij dat wij een vijf jaar durende sponsorsamenwerking zijn aangegaan met de IAAF”, zegt Janet Voûte, Vice President van Nestlé en Head of Public Affairs.
“Naast de sponsoring van het Kids’ Atletics programma van IAAF, geloven wij dat deze samenwerking zal bijdragen in het versterken van Healthy Kids, dat als doel heeft om het bewustzijn over voeding, gezondheid en welzijn onder schoolgaande kinderen overal ter wereld te vergroten”, voegt zij toe. Healthy Kids programma’s zijn ontworpen en geïmplementeerd in samenwerking met nationale autoriteiten op het gebied van gezondheid en onderwijs, kindervoedingexperts of gezondheidsexperts.
Aanvullende informatie:
IAAF website
Nestlé Healthy Kids Programme