2014 Nestlé in society: Creating Shared Value rapport

Vevey

Vandaag publiceert Nestlé het 2014 Nestlé in society: Creating Shared Value rapport . Dit laat de vooruitgang zien die Nestlé heeft gemaakt bij het voldoen aan haar maatschappelijke afspraken.

Het rapport, dat in samenvattingsvorm wordt gepubliceerd bij ons Jaarverslag voor aandeelhouders, geeft onze stakeholders de gelegenheid om Nestlé’s voortgang in 2014 af te zetten tegen 38 specifieke doelstellingen. De complete online versie van het rapport zal vanaf 7 april beschikbaar zijn.

Drie nieuwe toezeggingen omvatten verantwoorde marketing naar kinderen, het makkelijker kunnen rapporteren van mogelijke nalevingsschendingen voor medewerkers en stakeholders, en het bestrijden van corruptie en omkoping.

“Deze toezeggingen leiden ons management en iedereen bij Nestlé binnen de Business Units, Zones en markten, in onze gezamenlijke inspanningen om deze specifieke doelstellingen te bereiken,” zei Paul Bulcke, CEO van Nestlé. “We ontmoeten NGO’s, academici, multilaterale instanties, overheden en anderen regelmatig, zodat we kunnen luisteren naar en leren van hun kritiek en aanmoediging. Onze inspanningen worden versterkt door deze dialoog.”

Enkele van de hoogtepunten in het 2014 rapport zijn:

• Nestlé water lozingen per ton product zijn sinds 2005 gedaald met 52%.
• 72 Nestlé fabrieken behaalden ‘zero waste’ met betrekking tot afvalverwijdering.
• Nestlé Needs YOUth heeft 11.832 jongeren in Europa geholpen met het vinden van werk of stageplaatsen.

Lees het rapport in andere talen