Nestlé lanceert wereldwijd een nieuw beleid voor ouderschapsverlof

Nestlé heeft wereldwijd een nieuw beleid voor ouderschapsverlof gelanceerd voor haar werknemers van over de hele wereld dat wordt gezien als één van de meest progressieve programma’s binnen de industrie.

Het beleid, dat gebaseerd is op het Verdrag ter bescherming van de IAO, stelt minimumnormen op die in 2018 bij werkplekken van Nestlé over de hele wereld dienen worden uitgevoerd.

Het beleid geeft medewerkers minimaal 14 weken betaald zwangerschapsverlof en het recht om hun zwangerschapsverlof uit te breiden tot zes maanden. Dit zal gelden voor alle primaire zorgdragers van pasgeborenen, waar ook mannelijke werknemers en adoptieouders onder vallen.

Het betreft verder ook de arbeidsbescherming, flexibele werkregelingen en gegarandeerde toegang tot de borstvoeding kamers in de hoofdkantoren en locaties met meer dan 50 werknemers tijdens werkuren. Op dit moment beschikt Nestlé over meer dan 190 borstvoeding kamers, verspreid over haar wereldwijde werkvoorzieningen.

Peter Vogt, Deputy Executive Vice President en Chief Human Resources Officer bij Nestlé S.A. zei het volgende: "Dit beleid zal ons helpen om moeders en hun families beter te kunnen ondersteunen binnen onze locaties over de hele wereld en zal onze support voor exclusieve borstvoeding versterken tijdens de eerste zes maanden van het leven van een kind."