Sort by
Sort by

Nestlé Professional introduceert koffieconcept voor kleinschalige woonvormen in de zorg

Terug naar persberichten
Amstelveen

on%20the%20go%202%20-%20low%20res.jpg

Vandaag introduceert Nestlé Professional een nieuw koffieconcept, speciaal voor kleinschalige woonvormen in de zorg tijdens de vakbeurs Zorgtotaal. De NESCAFÉ Alegria Conforto biedt kwalitatieve koffie, snel en steeds vers gezet in iedere gewenste hoeveelheid. Er is daardoor nauwelijks verspilling en de kosten zijn goed beheersbaar. De NESCAFÉ Alegria Conforto is het antwoord op de veranderende behoeftes bij zorginstellingen, waar steeds meer vraag is naar flexibele, compacte en eenvoudig te bedienen koffievoorzieningen. Het nieuwe concept is inclusief een jaarlijks preventief onderhoud.

Met de NESCAFÉ Alegria Conforto speelt Nestlé Professional in op de verschuiving in de zorg naar steeds meer kleinschalige woonvormen in een huiselijke sfeer. “Wij zien dat veel van de huidige zetsystemen in de zorg nog niet afgestemd zijn op de nieuwe, kleinschalige woonvormen. Hierdoor is er onnodig tijdverlies en wordt er veel koffie weggegooid”, aldus Rob Jansens, Commercieel Manager van Nestlé Professional Beverages. “Met de NESCAFÉ Alegria Conforto hebben wij een concept ontwikkeld speciaal voor deze doelgroep: kwaliteit tegen een goede prijs, eenvoudig en flexibel te bedienen en eenvoudig te onderhouden met één druk op de knop. Hierdoor blijft er meer tijd over om daadwerkelijk bezig te zijn met de bewoners.”

De NESCAFÉ Alegria Conforto bereidt in10 seconden verse koffie of heet water en is standaard beschikbaar met de opties: koffie, cappuccino, café au lait, heet water en een kan koffie. De keuzeknoppen kunnen ook naar wens worden ingesteld. Bij de NESCAFÉ Alegria Conforto is bovendien, net als bij de andere concepten van NESCAFÉ, geen sprake van restafval, en de compacte machine is zowel beschikbaar met een vaste wateraansluiting als met geïntegreerde watertank (1.3 L). Tijdens de introductieperiode (tot 30 juni 2015) kan de NESCAFÉ Alegria Conforto bovendien een maand lang gratis op proef worden uitgeprobeerd inclusief 1000 koppen koffie.

De koffie van NESCAFÉ wordt duurzaam geproduceerd van de hoogste kwaliteit volgens de normen van Het NESCAFÉ Plan. 

Nestlé Professional lanceert vandaag ook de nieuwe branding voor NESCAFÉ Alegria. De rebranding bestaat uit een nieuw ontwerp voor de koffiemachines en het merk. De branding is strak en modern vormgegeven, heeft een warme uitstraling en is onderdeel van de REDvolution van NESCAFÉ.