Nestlé belooft toename van gerecycled plastic in de EU

Amstelveen

Gerecycled plastic

Nestlé heeft toegezegd de hoeveelheid gerecycled plastic in een aantal van haar verpakkingen in de Europese Unie significant te verhogen.

In 2025 zullen flessen, PET-flessen, doppen op glazen potten en blikken, bakjes voor vleesproducten en foliemateriaal tot wel 50% bestaan uit gerecycled materiaal, afhankelijk van het type verpakkingsmateriaal.

Deze belofte komt nadat Nestlé haar wereldwijde ambitie tot het verbeteren van haar verpakkingen heeft aangekondigd in april van dit jaar. Nestlé streeft ernaar om in 2025 100% van de verpakkingen te kunnen recyclen en hergebruiken.

"Ik ben er trots op dat we concrete stappen zetten om onze verpakkingsambities te realiseren", zegt Marco Settembri, Nestlé CEO van Zone Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika. "Nestlé ondersteunt de strategie van de Europese Unie, om plastic te verminderen. We delen de visie dat er geen plastic verpakkingsmateriaal in het milieu terecht mag komen. Recyclebare verpakkingen, een goede recyclinginfrastructuur en meer gebruik van gerecycled materiaal helpen ons om deze cirkel rond te maken."

De aankondiging van Nestlé draagt bij aan de oproep van het vrijwillig gebruik van gerecyclede materialen door de Europese Commissie. Marco Settembri benadrukte de vastberadenheid van Nestlé door de belofte persoonlijk aan de Europese Commissie te overhandigen.