Nestlé Nederland draagt op haar manier een steentje bij aan de mensen en gemeenschappen waarin ze actief is en speelt een essentiële rol tijdens de COVID-19-crisis. Eten en drinken helpt mensen gezond te blijven en levenskwaliteit te verbeteren. Ze hecht waarde aan haar verantwoordelijkheid voor goede voeding, vooral voor de meest kwetsbaren in de samenleving, waaronder kinderen, ouderen en mensen die te maken hebben met ziekte.
Het bedrijf verzekert haar klanten en consumenten dat ze producten zal blijven produceren en leveren om aan de grote vraag te voldoen. In nauw contact met haar klanten is er de afgelopen weken gezorgd voor een continue levering van producten. Medewerkers zijn zeer toegewijd en werken ondanks de huidige situatie continue door om ervoor te zorgen dat het aanbod op peil blijft. Er is alles aan gedaan om de medewerkers gezond en veilig te houden. In de afgelopen weken zijn op alle locaties verbeterde veiligheidsmaatregelen ingevoerd, met bijzondere aandacht voor de medewerkers in de fabriek in Nunspeet, het kwaliteitslaboratorium aldaar, de productielijn van MCO Health (Atrium) in Almere en de diverse distributiecentra.
"We bevinden ons in een onzekere periode, waar we dagelijks alle zeilen bijzetten om de juiste koers te blijven varen, voor onze medewerkers, de gemeenschappen waarin we ons begeven en Nederland als geheel. Ik kan alleen maar zeggen dat ik ontzettend trots ben op hoe, specifiek in een periode als deze, de Nestlé waarden tot uiting komen via de toewijding van onze medewerkers.”, aldus Fabrice Favero, CEO Nestlé Nederland.
Lokale initiatieven
Sinds het begin van de crisis hebben medewerkers verschillende lokale hulpacties opgezet:
- Nestlé Nederland is partner van ‘Help de Horeca’, een initiatief van Koninklijke Horeca Nederland. Veel horecaondernemers in Nederland zitten door sluiting van de horeca tijdelijk zonder inkomsten. Op dit platform kunnen mensen een waardebon kopen voor hun favoriete horecazaak. Deze waardebon kunnen zij verzilveren zodra de deuren weer opengaan.
- Medewerkers zijn met bedankpakketten langs bij 50 Intensive-Care afdelingen van ziekenhuizen door heel Nederland gegaan, gevuld met verschillende tussendoortjes, waaronder Opkikker van MAGGI, YES!-repen en chocolade, om het zorgpersoneel een steuntje in de rug te geven.
- Organisaties die werken met kwetsbare mensen in Nederland ontvangen eenzelfde pakket.
- Koffiemachines en koffie is geleverd aan diverse intensive careafdelingen
- Diverse centrale huisartspraktijken hebben weggooi-overalls en spatbrillen ontvangen
- 1500 potten voedingssupplementen zijn geleverd aan ziekenhuismedewerkers
- 40 voedselpakketten geleverd aan Voedselhulp Nunspeet
- Productdonaties aan het Rode Kruis
Samenwerking met het Rode Kruis
De Nestlé Groep heeft op donderdag 26 maart wereldwijd aangekondigd een samenwerking te zijn aangegaan met de Internationale Federatie van Rode Kruis- en Rode Halvemaanverenigingen (IFRC). Deze samenwerking is door Nestlé Nederland als volgt ingevuld:
- Schenkingen van producten
- Een verdubbeling van alle schenkingen die onze medewerkers aan het Nationale Rode Kruis doen tot 10.000 euro. Het platform hiertoe wordt binnenkort gecommuniceerd.
- Vrijwilligerswerk voor medewerkers die hiertoe ruimte hebben, met een maximum van één dag per week.